صادرات ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان اردبیل

در چهار ماهه امسال، ۵۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان اردبیل انجام شده که رشد ۴۲ درصدی را نسبت به چهار ماهه سال قبل نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ 28 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یعثوب نژاد محمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در چهار ماهه امسال نیز ۵۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شده که رشد ۴۲ درصدی را نسبت به چهار ماهه سال قبل نشان می‌دهد؛ ارزش واردات نیز در این مدت ۴۶ میلیون دلار بوده که رشد ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. 
وی افزود:در حوزه حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۱، استان اردبیل ۱۸ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال عملکرد داشته که رتبه ۲۴ را در سطح کشور به دست آورده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: در حق بیمه سرانه در سال ۱۴۰۱، استان اردبیل ۱۴ میلیون ریال پرداختی داشته که در کشور این رقم به ۲۱ میلیون ریال رسیده که از این جهت نیز رتبه استان ۲۰ است. 
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ارزش صادرات استان را در سال گذشته ۱۲۸ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان صادرات رشدی معادل ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ داشته است.
نژادمحمد ارزش صادرات استان را ۱۴۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این بخش رشد استان نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۹ درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار