شهردار: درآمد شهرداری خلخال در ۲ سال اخیر ۱۰ برابر شد

شهردار خلخال از افزایش ۱۰ برابری درآمد شهرداری در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: با تامین منابع درآمدی پایدار زمینه توسعه متوازن شهری در خلخال فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 15 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، ودود محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که بودجه شورای اسلامی خلخال برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تصویب شده بود، با تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش درآمد پایدار شهرداری این میزان در سال ۱۴۰۳ به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

شهردار خلخال افزود: با توجه به درآمد مناسب و دستیابی به اهداف درآمدی شهرداری پیش‌بینی می‌شود که درآمد امسال شهرداری در پایان سال به بیش از سه هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

محمدی اظهار کرد: شهرداری خلخال در چهار ماه اول امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال درآمد داشته که این میزان ۵۰ درصد بودجه پیش‌بینی شده از سوی شورای اسلامی شهر برای سال جاری است.

وی با اشاره به توسعه متوازن خلخال و توزیع عادلانه امکانات رفاهی در مناطق برخوردار، کم‌برخوردار و محروم شهری اضافه کرد: هرگونه امکانات رفاهی اعم از بوستان و فضای سبز و تجهیزات بازی و سرگرمی به صورت عادلانه و کاملاً مساوی در بین مناطق برخوردار و محروم شهر و با هدف توازن بین مناطق مختلف ایجاد می‌شود.

شهردار خلخال با تقدیر از همکاری مسئولان اجرایی، قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی با شهرداری گفت: دستیابی به اهداف شهرداری بدون همکاری مسئولان شهرستان امکان‌پذیر نیست.

محمدی با بیان اینکه آسفالت معابر شهر خلخال با وجود مشکلات جدی در تامین مواد اولیه کارخانه آسفالت به صورت مطلوبی در حال انجام است، اضافه کرد: در صورت عدم حل مشکل معدن تولید شن و ماسه شهرداری، ادامه آسفالت معابر شهر خلخال با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حالی که پیش از این مواد اولیه کارخانه آسفالت یعنی شن و ماسه از معدن مختص شهرداری تامین می‌شد و به دلیل داشتن معارض، این معدن هم‌اکنون غیرفعال و تعطیل شده است.

شهردار خلخال ادامه داد: انتظار از مسئولان شهرستان کمک به حل مشکل و فعال کردن معدن و کارگاه تولید شن و ماسه شهرداری برای ادامه نهضت آسفالت معابر این شهر است.

محمدی خاطرنشان کرد: تامین و خرید مواد اولیه تولید آسفالت از بخش خصوصی موجب افزایش هزینه‌های شهرداری شده و در مواردی با توجه به کیفیت پایین مواد اولیه موجب ورود نهادهای نظارتی می‌شود.

شهردار خلخال اجرای طرح ساماندهی هروچای به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری خلخال در سال جاری نام برد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و با پیش‌بینی هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد ریال هم‌اکنون از سوی شهرداری خلخال در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هکتار بافت تاریخی خلخال به ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است، افزود: طرح تفصیلی جدید خلخال به زودی آماده شده و شهرداری بر اساس این طرح فعالیت‌های خود را پیش خواهد برد.

محمدی همچنین گفت: در جریان بارندگی‌های شدید باران اواخر بهار و اوایل تابستان امسال، سیلاب بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های شهرداری در محل اجرای پروژه‌های مسکن مهر و همچنین نهضت ملی مسکن وارد کرد.

شهردار خلخال در ادامه اجرای پارک جنگلی ۲۳ هکتاری در منطقه گونی، اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، تبدیل تاسیسات حرارتی کارخانه آسفالت شهرداری به جای مصرف نفت کوره و گازوئیل به گاز طبیعی، تکمیل پل اللرباغی، تعریض سه پل مهم در مرکز شهر ، راه‌اندازی محل نگهداری سگ‌های بی‌پناه و تکمیل ساماندهی خیابان سی متری قدس را از جمله برنامه‌های در دست اجرا در شهرداری خلخال اعلام کرد.

شهناز شاطری ، نایب رییس شورای اسلامی شهر خلخال با اشاره به تلاش‌های شهرداری برای توسعه متوازن شهری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای شورای اسلامی و شهردار خلخال درجه شهرداری این شهر از هفت که بیش از ۲۰ سال در آن متوقف شده بود امسال به درجه هشت ارتقا یافت.

عضو شورای اسلامی شهر خلخال همکاری برای اجرای ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در معابر شهری، دریافت ۱۲ هزار متر مربع زمین از محلی تفکیک و تغییر کاربری، تامین زمین ۳۵ هزار متری در خلخال ، برنامه‌ریزی برای خرید چهار دستگاه ماشین‌آلات جدید، اجرای پروژه بوستان شهدا و ادامه پیاده‌روسازی را از اقدامات شهرداری خلخال در سال جاری ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار