کشف کوزه سفالی دوره عصر آهن در دماوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند از کشف یک عدد کوزه سفالی ارزشمند و دارای اصالت تاریخی مربوط به عصر آهن( ۵۵۰ الی ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ) در شهر کیلان دماوند خبر دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 01 September 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ایرنا، علی افضلی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی گزارشات واصله به کلانتری کیلان و بررسی و پیگیری های صورت گرفته توسط عوامل کلانتری ، یک عدد کوزه سفالی ارزشمند که دارای قدمت تاریخی بوده و مربوط به عصر آهن می باشد، کشف گردید و تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی شد.

رئیس میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: مردم اخبار و اطلاعات در حوزه جرایم علیه میراث فرهنگی و حفاری غیر مجاز را به صورت تلفنی یا حضوری اطلاع دهند.
 
وی تصریح کرد: با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی به عنوان میراث بشریت، خواستار مشارکت اجتماعی مردم به عنوان میراث بانان افتخاری در حفظ این مواریث شد.
 
افضلی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های ارزنده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی شهرستان دماوند و مقام قضایی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.
 
شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار