شبکه فاضلاب بجنورد نیازمند ۲۰۰ کیلومتر توسعه است

رییس بهره برداری بخش فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان بجنورد گفت: ۲۰۰ کیلومتر معادل ۴۵ درصد شبکه فاضلاب مرکز خراسان شمالی نیازمند توسعه است.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 01 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، موسی گریوانی اظهارکرد: اکثر نشست‌های معابر و خیابان‌های بجنورد ناشی از نفوذ آب به لایه‌های زیرین آسفالت است و داستان نشست‌های کنونی در معابر بجنورد به ضعف مدیریت در ۱۵ سال قبل باز می‌گردد که مسیر‌های معابر به خوبی زیرسازی نشده است.
 
گریوانی افزود: هزینه بالای آسفالت، صدور مجوزها، عدم همکاری دستگاه‌ها و اینکه شهرداری قوانین را محدود می‌کند خود باعث شده سرعت عمل کار این شرکت گرفته و پیشرفت فیزیکی کم شود.
 
وی در ادامه گفت: ۹۲۰ لیتر در ثانیه آب شرب وارد این شهر می‌شود که ۱۲۹ لیتر در ثانیه معادل ۱۴ درصد آن به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود و روزانه آب به زیر آسفالت نفوذ می‌کند.
 
وی با بیان اینکه قدمت برخی از شبکه‌های فاضلاب این شهر به ۷۰ سال قبل باز می‌گردد افزود: بجنورد ۲۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که عمق متوسط آن بالای سه یا ۲.۵ متر است و شهرداری پس از هر بار نشست اقدام به لایه لایه کردن آسفالت می‌کند.
 
رییس بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان بجنورد ادامه داد: روند کنده کاری در بافت جدید شهر به تازگی تغییر یافته است و برای هر گونه کنده کاری توسط دستگاه‌های خدمات رسان باید استعلامات لازم از شهرداری گرفته و نظارت‌ها نیز تشدید شود.
 
مجوز‌های دست‌وپاگیر و ضعف نظارت
 
وی بیان کرد: زمانی که شرکت آب و فاضلاب هزینه‌های کل عملیات اجرایی را پرداخت و شهرداری مجوز می‌دهد، باید اجرای طرح توسط این دستگاه‌ها جدی گرفته شود، اما به خاطر مجوز‌ها و سخت گیری‌ها اکثر پیمانکاران خوب از این استان خداحافظی کرده اند.
 
رییس بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: پیمانکار خوب اکنون در بخش فاضلاب بجنورد وجود ندارد، زیرا که موقع تجهیز کارگاه روند کار آنقدر زمان بر می‌شود که هنوز پیشرفت فیزیکی طرح به ۳۰ درصد نرسیده پیمانکاران ناراضی محل را ترک می‌کنند.
 
وی گفت: شرکت خدمات رسان پس از اخذ مجوز و کار پیمانکار موظف به اجرای تمام نکات هستند و چنانچه روش‌ها درست و نظارت باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
گریوانی افزود: هزینه‌های کل عملیات اجرایی باید جدی گرفته شود و روش‌ها درست اجرا شود، نبود اعتبارات، اوراق و اینکه پول نقد در دسترس نیست از جمله مشکلات این بخش محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار