دادستان کل کشور در یاسوج:

همه دادستان‌ها ملزم به حمایت از اقدامات قانونی پلیس هستند

دادستان کل کشور که در یاسوج به سر می‌برد در پاسخ به سئوالی از دستور خود به دادستان‌ها برای حمایت از هرگونه اقدام قانونی پلیس در استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ 01 September 2024


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد این روز‌ها برخی حواشی پیرامون اقدامات پلیس در فضای مجازی منتشر شده که برخی بر این اعتقاد هستند هدف از چنین برجسته سازی‌هایی، تحت شعاع قرار دادن اقدامات پلیس است. هر چند برخی هم معتقد هستند که پلیس در اقدامات خود باید رعایت اخلاق حرفه‌ای را در کنار اقدامات قانونی در نظر داشته باشد.
برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌ای باعث شد، دادستان کل کشور که صبح امروز برای مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان در یاسوج به سر می‌برد در خصوص بحث صیانت و حفاظت از نیروی پلیس در مقابل مجرمان و متخلفان و اینکه چگونه باید از خود دفاع کنند، اینگونه توضیح دهد که معاونت نظارت در دادستانی کل را مکلف کردیم بعد نظارت خودشان را با انگیزه صیانت از ضابطین انجام دهند. وی گفت: آموزش ضابطین به خصوص جوانانی که تازه وارد می‌شوند امر لازمی است که نسبت به آن تاکید زیادی داریم که در دستور کار قرار گرفته و مکاتباتی نیز انجام شده و با سردار رادان در این خصوص صحبت کرده‌ایم که در سراسر کشور آموزش نیرو‌ها در اولویت قرار گیرد و از جهات مختلف هم آشنایی با وظایف سازمانی داشته باشند هم از بعد اخلاق و رفتار و چگونگی برخورد با مراجعین و متهمان و مجرمین آموزش‌های لازم را ببینند.
حجت الاسلام محدی آزاد گفت: به این دلیل که پلیس در همه جا از زندان تا خیابان و بیابان با اقشار مختلف مردمی سر و کار دارد و باید آموزش‌های لازم را ببینند.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا پلیس برای حفاظت و صیانت از خود فقط نیاز به آموزش دارد، اظهار داشت: آموزش امر بسیار مهم است آموزش‌ها هم جنبه آشنایی با کار سازمانی و هم جنبه اخلاقی و هم جنبه روانشناختی و نوع برخورد با مردم را دارد.
موحدی آزاد ادامه داد: هر چند باید رسیدگی‌های دیگری نیز نسبت به پلیس انجام شود چرا که پلیس با کمترین حقوق بیشترین بهره‌وری را برای کشور دارد.
دادستان کل کشور در پایان گفت: بالاخره مسئولان باید از فراجا حمایت لازم را داشته باشند به دادستان‌های کشور هم گفتم که باید از اقدامات قانونی تک به تک پلیس در استان‌ها حمایت کنند این حمایت چه در پرونده و چه خارج از پرونده باید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار