انتقاد شدید فرماندار از محرومیت مضاعف اعتباری در بویراحمد

مهدوی مطلق: شهرستان بویراحمد که قریب به ۵۰ درصد همه مسائل و مصائب استان را در خود جای داده است در بحث توزیع اعتبارات تملک دارایی‌ها از یک محرومیت مضاعف و مغفول رنج می‌برد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 30 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان بویراحمد که با حضور مدیران استانی و شهرستانی و همچنین حضور نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد برای چندمین بار از وضعیت اعتباری این شهرستان و عدم توجه به شاخص‌های مهم انتقاد کرد.
مهدوی مطلق در این نشست برای بار دوم به بحث مصوبه اعتبارات نفت اشاره کرد و گفت: در خصوص حذف اعتبارات نفتی برای بویراحمد ما استان نفت خیز هستیم ممکن است استانی نفت نداشته باشد بحث آن جدا است، اما این مصوبه از اساس اعتبارات شهرستان را با چالش مواجه کرده است البته نقطه امیدواری این است که در بحث اعتبارات مناطق محروم است مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان داده شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ که اولین توزیع اعتبارات را داشتیم گفتم که شهرستان بویراحمد که قریب به ۵۰ درصد همه مسائل و مصائب استان را در خود جای داده است در بحث توزیع اعتبارات تملک دارایی‌ها از یک محرومیت مضاعف و مغفول رنج می‌برد این نیست که من الان می‌گویم مثلا آخرین سال مان باشد از همان روز اول گفتم که شهرستتان بویراحمد مظلوم‌ترین شهرستان استان در توزیع اعتبارات از قبل بوده است.
وی گفت: یک سری از دلایل این مظلومیت تصمیم گیری‌ها در ستاد اداره کل است که مصادیق آن هم وجود دارد.
مهدوی مطلق افزود: اغلب ادارات شهرستان از بودجه‌ای که ادارات کل در اختیار آنان قرار می‌دهند گلایه دارند که از ما کمک می‌خواهد. در صورتیکه ما نمی‌توانیم نقشی داشته باشیم مشکلی که در سال جاری دادیم با حذف بودجه سهم نفت سر جمع بودجه ما کمتر از سال گذشته است هر چند که با یک‌سری ویرایش یه مقداری جبران شد.
وی افزود: اعتبارات شهرستان با چالش مواجه شد البته از اعتبارات محرومیت زدایی صد میلیارد تومان برای شهرستان بویراحمد لحاظ شده این شهرستان قریب به پنجاه درصد استان جمعیت دارد در بحث اعتبارات تملک دارایی‌ها از یک سری تصمیم گیری‌ها نگرانی داریم.
وی از اعتبارات روستایی انتقاد کرد و افزود:یک سری از دلایل مغفول ماندن بویراحمد در بحث اعتبارات بنیاد مسکن است مگر در بحث مسکن شاخصی غیر از روستای است با وجود اینکه بیش از ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم اعتبارات داده شده به شهرستان کلا ۱۵میلیارد تومان است و در بحث راه روستایی بخش لوداب که بسیار بزرگ است یک راه آنتنی روستایی آسفالت نداریم شهرستان بویراحمد به اندازه کل استان به لحاظ کیلومتر راه روستایی دارد، اما توجهی نمی‌شود.
فرماندار بویراحمد به یکی دیگر از مشکلات اعتباری شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث درآمد‌ها مدیران شهرستان بدلیل ملاحظه مدیران کل مشکلات را به ما گزارش ندادند در حالی که این اعتبارات درآمدی شهرستان هستند، اما در استان خرج می‌شود که همینجا از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم در این زمینه ورود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار