ممنوعیت افزایش شهریه مدارس غیر دولتی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان : مدارس غیردولتی در کهگیلویه و بویراحمد حق افزایش و دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش آموزان را ندارند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ 27 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد جمالی گفت : طبق مصوبه حداقل شهریه مدارس غیردولتی ۷۵۰۰ و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است که هرگونه افزایش خودسرانه و خارج از ضوابط به عنوان تخلف محسوب می شود
جمالی افزود: شهریه کلاس‌های فوق برنامه و مکمل بر اساس توافق بین مدارس و والدین دانش آموزان انجام می‌شود که اجباری نیست.
وی همچنین در خصوص موضوع همرنگ بودن لباس دانش آموزان ادامه داد: خرید لباس مدارس اجباری نیست ولی باهدف جلوگیری از تبعیض و رعایت مسائل اجتماعی تصمیم گرفته شد با استفاده از ظرفیت خیاطان و همچنین نرخ‌های مصوب۷۰ هزار لباس مدارس دوخت و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
جمالی عنوان کرد: امسال برای اولین بار از ظرفیت هنرجویان و دانش اموزان طراحی دوخت هنرستان‌ها برای تولید لباس مدارس استفاده شده و در کارگا‌های تولید و دوخت مشغول شدند.
سرپرست آموزش و پرورش در بخش دیگری راجع به سرویس حمل ونقل مدارس عنوان کرد: برابر دستور العمل تامین حمل و نقل دانش آموزان به عهده شهرداری‌ها است و آموزش و پرورش یک دستگاه بهره برداری است.
 رییس حمل ونقل خدمات شهرداری یاسوج هم در این باره گفت: با توجه به جلسات متعدد و همفکری با شرکت‌های حمل و نقل ، سامانه ثبت نام سرویس مدارس راه اندازی، اما باعدم استقبال دانش آموزان و رانندگان مواجه است.
وی عنوان کرد: اولویت اول ثبت نام دانش آموزان متقاضی درسامانه است.
دانش مقدم خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه خودرو توسطه شرکت‌های حمل باهدف سرویس دهی دانش آموزان تامین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار