قانون ارزش‌ افزوده باید اصلاح شود

امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از علت‌های عدم موفقیت شهرداری‌های ما در عمران شهر دریافت ارزش‌افزوده کمتر نسبت به بقیه است و قانون ارزش‌افزوده باید اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 30 August 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات با تسلیت ارتحال رسول گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: راه و شیوه موفقیت پیامبر اسلام درس آموزنده برای همه مسلمانان، مؤمنین و متقین است. 
 
وی افزود: رسول گرامی اسلام توانست از قومی که در جهالت کامل بود، در مدت ۲۳ سال مردمی مجاهد و فی‌سبیل‌الله تربیت کند به دلیل اینکه  ارزش‌ها و آموزه‌های ایشان، ارزشی بود و ملاک در آن ها ارزش و اسلام بود. 
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پیامبر اسلام مصداق مهربانی بود عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) هم این چنین بودند و مجموعه فضیلت‌ها و رفتارهای نیک در همه ائمه اطهار بود. 
 
وی با بیان اینکه امام حسن (ع) را کریم اهل‌بیت می‌گفتند، افزود: کسی که با او دشمنی می‌کرد باکرامت با او برخورد می‌کرد و از روی گذشت با او رفتار و به او احسان می‌کرد. 
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم سخنان مهم و نکات ارزنده‌ای را بیان کردند افزود: عمل به این سخنان ضامن پیشرفت مادی و معنوی کشور است. 
 
شاهرخی گفت: در موضوع انتخاب وزرا فرمودند که تعدادی را می‌شناختم و از منابع مورد وثوق مطمئن شدم و آنها را تأیید کردم و تعدادی را هم تأکید کردم اما تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم. 
 
وی افزود: آنها باید از طریق تعامل دولت و مجلس رأی بیاوردند، در این راستا افکار عمومی پاسخ خود را گرفتند. 
 
 امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ذکر و یاد خدا در این دیدار تأکید کردند، عنوان کرد: حضور در بین مردم و سفرهای استانی را تأکید کردند و فرمودند هر تصمیمی می‌گیرید پیوست عدالت داشته باشد و فضای مجازی نیز از حکمرانی قانونمند برخوردار باشد. 
 
ود ادامه داد:‌ همچنین ایشان تأکید بر تولید ملی داشتند و راه‌حل مشکلات اقتصادی را تولید ملی عنوان کردند همچنین تأکید بر علاج پیری و حمایت از جوانی جمعیت با فوریت داشتند و امیدنبستن به دشمنان مورد تأکید رهبری بود. 
 
شاهرخی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر پیوست عدالت در قوانین تأکید کرده اند، تصریح کرد: در همه دولت‌ها این تأکید را داشته‌اند و در جاهایی این عمل شده و جاهای دیگر عمل نشده است. 
 
وی افزود: یکی از جاهایی که عمل نشده و علت عقب‌ماندگی برخی استان‌ها است و باید از سوی استاندار، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و دانشگاهیان مورد پیگیری قرار گیرد مالیات بر ارزش‌افزوده است. 
 
شاهرخی گفت: شرکت‌های بزرگی در استان‌های توسعه‌یافته هستند که ارزش‌افزوده از آنها گرفته می‌شود، این ارزش‌افزوده به‌گونه‌ای تقسیم می‌شود که بیشتر آن در همان استانی که این صنایع قرار دارند، هزینه می‌شود. 
 
وی افزود: گاهی درآمد ارزش‌افزوده این استان‌ها ۲۰ برابر استان ما است اما استان‌هایی که صنعت ضعیفی دارند ارزش‌افزوده کمتری دریافت می‌کنند و فاصله بین استان‌های کم‌برخوردار و برخوردار، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: یکی از علت‌های عدم موفقیت شهرداری‌های ما در عمران شهر دریافت ارزش‌افزوده کمتر نسبت به بقیه است و قانون ارزش‌افزوده باید اصلاح شود. 
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه شعار دولت «دولت وفاق ملی» است، بیان کرد: طبیعی است که در این دولت ملاک شایسته‌سالاری برخاسته از تعهد و تخصص باشد. 
 
وی گفت: وفاق ملی یعنی سهم‌خواهی و جناح‌بازی در ارکان آن دولت از بالا تا پایین ممنوع است و دولت وفاق ملی یعنی توصیه‌های فراقانونی و تبعیض در آن ممنوع است. 
 
‌شاهرخی تصریح کرد: دولت وفاق ملی به این معنا است که از تغییرات فوری و عجولانه سیاسی و «اتوبوسی» باید پرهیز کرد و اساس شایسته‌سالاری برخاسته از تعهد و تخصص باشد. 
 
وی بیان کرد: دولت وفاق ملی یعنی خود را بدهکار انقلاب، مردم، خانواده شهدا و محرومان بداند و توجه به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ارزش‌ها، خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌ها داشته باشد. 
 
شاهرخی، گفت: مردم ما در تحمل سختی نمره ممتاز و عالی گرفته‌اند و الان دیگر نوبت قوای سه‌گانه است و در حدی عمل کنند که نمره آنها هم عالی باشد. 
 
وی درخصوص موضوع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، گفت: در کشور ما حدود ۲۸ اثر طبیعی و تاریخی ثبت جهانی شده است و قرار است در استان ما هم چنین اتفاقی بیفتد. 
 
وی افزود: در این راستا باید سازمان اداری و مردم‌نهاد و عموم مردم در این راستا همکاری کنند و شرایط آن فراهم شود.
 
وی افزود: مشکل هتل «صخره‌ای» نیمه‌تمام که برای همه ما رنج‌آور شده، برج‌های دوقلو نیمه‌تمام میدان ۲۲ بهمن که دل همه ما را به درد آورده، باید با تصمیم فرااستانی و استانی حل شوند، وضعیت پادگان ۰۷ روشن شود، اینها موضوعاتی است که باید باهمت همه انجام گیرد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم ما در برخی امور دچار سختی هستند، افزود: برخی از آنها مقداری سخت‌تر است از جمله بحث اجاره مسکن، جوانی جمعیت، وام ازدواج، اینها مردم را خیلی آزار می‌دهد. 
 
شاهرخی عنوان کرد: شما اگر به مستأجری کمک کنید، خدا، امام‌زمان (عج) و رسول گرامی اسلام را خوشحال کرده‌اید و همچنین استاندار از عملکرد بانک‌های استان در جلسات مختلف اعلام نارضایتی کرده‌اند، اگر مشکل در داخل استان است باید در داخل استان حل شود   اگر کسی نمی‌خواهد حل کند، جای او را به کسی که می‌تواند حل کند بدهند. 
 
وی افزود: اگر مشکل فرااستانی است، آن هم کسی در رأس آن بانک قرار گیرد تا بتواند مشکل استان را حل کند چرا که درآمد مردم لرستان پایین‌تر از بقیه استان‌ها است در فشار و مشقت است و این به گوش مسئولان مستقیم این امر برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار