کارگاه آشنایی با غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای خرم‌‌آباد برگزار می‌شود

معاون گردشگری لرستان گفت: با هدف معرفی بیشتر دره خرم‌‌آباد، کارگاه آشنایی با غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای پارینه سنگی ویژه راهنمایان گردشگری با همکاری موزه ملی ایران در خرم آباد برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ 30 August 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الله عباسیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه آموزشی آشنایی با غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای خرم‌‌آباد در دو بخش نظری و میدانی دهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۷ غار تاریخی و پناهگاه صخره‌ای دوره پارینه سنگی در دره خرم‌‌آباد افزود: این دو دوره آموزشی در محل باشگاه افسران مجموعه قلعه فلک‌الافلاک و غارهای تاریخی قمری، یافته و پناهگاه صخره‌ای گرارجنه خرم‌آباد برگزار می‌شود.

معاون گردشگری لرستان عنوان کرد: دوره های آموزشی آشنایی با غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای خرم‌‌آباد در دو سرفصل «درآمدی بر دوره پارینه سنگی میانه زاگرس و لرستان» توسط دکتر بیگلری مسوول بخش پارینه سنگی و معاون فرهنگی موزه ملی ایران، و «درامدی بر دوره پارینه‌سنگی جدید و فراپارینه سنگی زاگرس و لرستان» توسط دکتر شیدرنگ از گروه باستان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌شوند.

عباسیان گفت: با توجه به پرونده ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد، و وجود ۷ غار تاریخی در آن، لازم است تا بیش از پیش این غارها به گردشگران معرفی شوند.

وی تصریح کرد: پرونده ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد با داشتن آثاری همچون غارهای تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، رودخانه خرم‌‌آباد و پل‌های تاریخی این دره، در ماه جاری توسط ارزیابان یونسکو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار