رئیس سازمان انرژی اتمی:

استکبار بر همه نقاط قوت ایران دست گذاشته است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران بر سه اصل هسته‌ای، حقوق بشر و مسائل منطقه‌ای است و بر همه عوامل نقاط قوت و پیش برنده انقلاب اسلامی دست گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 29 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه با حضور در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: حضور در این مکان مقدس را ارج می‌نهیم و همواره خود را مدیون شهدا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه درک آرمان‌های شهدا برای همه افراد جامعه به ویژه مسئولان و نسل جوان امری ضروری است، افزود: شهیدان جلوه‌های عینی و الگو‌های معاصر عشق و ایمان هستند و ایمان باعث شده که آنها در این مسیر قرار گیرند و در زمان خودشان درک واقعی از رسالت خود داشته باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه اکثر شهدای ۸ سال دفاع مقدس نوجوانان و جوانان بودند، گفت: آنها با آن سن کم، عاقل و بالغ و فرزند زمان خود بودند و امر ولی امر را درک کردند و نگذاشتند فرمایشات ولی امر روی زمین بماند و لبیک گویان جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه هر یک از شهدا برای ما پیامی خاص دارند، افزود: باید تلاش کنیم همواره در پیروی از ولی امر خود عاشقانه و مومنانه ثابت قدم بمانیم همانگونه که شهیدان رجایی و باهنر مدت زمان زیادی فرصت خدمت نداشتند، اما با عمل خود جاودانه شدند.

اسلامی با بیان اینکه تنها با داشتن عنصر اخلاص است که انسان می‌تواند علم و عمل خود را با رضایت الهی عجین کند، ادامه داد: البته مهم‌ترین چیز رسیدن به عمل صالح و مسیری است که اعمال انسان برای رضای خدا پذیرفته شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین صفت شهید رئیسی گفت: اخلاص عنصر وجودی وی بود که موجب شد او را خدمت گذاری بی منت و درستکار معرفی کند چرا که او برای مردم و خدمتگزار بی منت بودن سر از پا نمی‌شناخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما کارمندان هیچ فلسفه وجودی جز خدمت بی منت نداریم، ادامه داد: از این رو باید در هفته دولت با شهدا میثاق ببندیم و میثاق بستن در جوار شهدا زیباترین نوع میثاق‌ها است تا در ادامه تلاش کنیم در خدمتگزاری به مردم کوتاهی و بی حوصلگی نکنیم و با مردم برخورد بروکراسی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از گذشته نیاز داریم تا به مبانی اصلی ارزش‌های انقلاب توجه کنیم و نباید از آنها فاصله بگیریم، افزود: حضور معنادار و پرشور و شوق و با عشق و ثابت قدم ماندن زیبنده امت اسلامی و انقلاب و مردم ما است و باید تلاش کنیم در هر جایگاه و کشوری که هستیم کوشش بی وقفه را نصب العین خود قرار دهیم.

اسلامی به عریان شدن چهره استکبار جهانی با انجام قتل و غارت‌ها و جنایات در فلسطین اشاره کرد و گفت: اینها همان‌هایی بودند که دم از حقوق بشر می‌زدند و حتی با بی شرمی تمام از اقدامات اسرائیل حمایت می‌کنند و دلیل مخالفتشان به ایران نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه برای استکبار اصلاً بمب اتم و حقوق زنان و حقوق بشر مطرح نیست، افزود: تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران بر سه اصل هسته‌ای، حقوق بشر و مسائل منطقه‌ای است و بر همه عوامل نقاط قوت و پیش برنده انقلاب اسلامی دست گذاشته و علیه آنها ما را تحریم می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در دولت چهاردهم با همان صداقت خود از همه سلایق و ظرفیت‌ها برای گشایش در امر مردم استفاده می‌کند، ادامه داد: به نظر می‌رسد بتواند در این مسیر موفق عمل کند چرا که دولت چهاردهم نگاه متفاوتی از سایر دولت‌ها دارد.

وی اضافه کرد: امروز مردم جهان حق را درک کرده‌اند و این ارزشمند است که در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند.

اسلامی در پایان همه خدمتگزاران دولت را به کار خالصانه و بی منت دعوت کرد و گفت: در جمهوری اسلامی، پذیرفتن مسئولیت خود نوعی موهبت الهی برای خدمت به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار