گلستان شهدای اصفهان، میعادگاه «جاماندگان اربعین»

-امروز اصفهان در آستانه راهپیمایی «جاماندگان اربعین» به کانونی از شور و همبستگی تبدیل شده است و گلستان شهدای این شهر هم چه زیبا با نور عشق حسینی می‌درخشد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ 25 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا،  امروز در سپیده دمان روز اربعین، وقتی خورشید بر دیوارهای تاریخی اصفهان تابید، یک حرکت عاشقانه آغاز ‎شد و اکنون جاماندگان اربعین با شور و شوقی بی‌پایان، دیار گنبدهای فیروزه‌ای را به صحنه‌ای از عشق و ارادت به امام حسین(ع) تبدیل کرده‌اند.

عاشقانی که با پاهای خسته و دلی لبریز از شوق به سمت گلستان شهدای اصفهان حرکت می‌کنند.

این تجمع بزرگ، نه‌تنها فرصتی برای ادای احترام به پیشگاه ابا عبدالله الحسین(ع) محسوب می‌شود بلکه نمایشگاهی از همبستگی و همدلی مردمی است که از تمام نقاط و با هر نوع سلیقه فکری و فرهنگی گرد هم آمده‌اند.

گلستان شهدای اصفهان از ۲ مسیر تعیین شده چهار راه نورباران و میدان آزادی به میعادگاه عاشقان امام حسین(ع) تبدیل شده است.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، این حرکت و موج عظیم انسانی همچون مشعلی روشن، در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است و اصفهان امروز میزبان هزاران نفر از جاماندگان اربعین است.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی گفت: امروز ۱۸۰ موکب در این مسیرها از ۲۳۰ هزار نفر جامانده اربعین پذیرایی می‌کنند، مواکبی که در طول مسیر با خدمت‌رسانی، اطعام و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌، این حماسه حسینی را به یک تصویر ماندگار در دل عاشقان امام حسین(ع) ماندگار می‌کند.

 گلستان شهدای اصفهان، میعادگاه «جاماندگان اربعین»

 

حال و هوای طلوع آفتاب صبحگاه اربعین و شنیدن صدای اذان ظهر برای شرکت کنندگان در این حرکت فرهنگی، بخشی از یک سفر معنوی است که به گلستان شهدا ختم می‌شود.

به اعتقاد رییس شورای تبلیغات اسلامی اصفهان، این پیاده‌روی که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیر روبه‌رو و امسال با شعار «همه جا کربلاست» عحین شده است، می‌تواند عاملی برای پایان دادن به جنایات ضدانسانیت در غزه باشد تا چنین گردهمایی عظیمی، که در میان کوچه‌های تاریخی اصفهان و در مسیرهای پر از عشق و اعتقاد جریان دارد، به یادگار بماند.

در این روز، نصف جهان میزبان هزاران نفری است که با پای پیاده و با دل‌های پر از عشق و دلدادگی، بسوی گلستان شهدای این شهر حرکت می‌کنند.

در این مسیر که شاهد گام‌های استوار و نجوای «یا حسین» هستیم، موکب‌ها با ارائه صبحانه، میان وعده و ناهار و خدمت ماساژ درمانی و مشاوره پزشکی، بخش دیگری از تصویر حماسی اربعین اصفهان را به ثبت می‌رسانند.

هر گام در این راهپیمایی، که با عشق و ارادت به امام حسین (ع) پیوند خورده، نه تنها نشانه‌ای از وفاداری به ارزش‌های دینی است بلکه پیامی از همبستگی انسانی و امید به آینده‌ای بهتر را به همراه دارد.

این روز به واقع تجلیگاه اراده و امید مردمی است که با هر قدم خود، تاریخ و آینده‌ای روشن را به تصویر می‌کشند و در نهایت، پیام عشق و اتحاد را به جهانیان می‌رسانند.

 امسال در گلستان شهدای اصفهان نیز حدود ۵۰ موکب برپا شده است.

طبق آمار سال گذشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز اربعین در گلستان شهدای اصفهان حضور داشتند.

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار