در پنج ماه نخست امسال؛

۱۹۵ فقره پرونده تصرف و تخریب منابع طبیعی در اصفهان تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از تشکیل ۱۹۵ فقره پرونده تصرف و تخریب عرصه‌های طبیعی استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 29 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی صادقی روز پنجشنبه اظهار کرد: پرونده‌های مورد اشاره مربوط به بیش از ۴۶۸ هکتار از اراضی طبیعی این استان بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سمیرم با ۲۰۸، کاشان با ۱۱۳ و نجف آباد با ۶۶ هکتار بیشترین مناطق درگیر با تصرف و تخریب عرصه‌های طبیعی در مدت مورد نظر بوده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اصفهان تصریح کرد: در این مدت در شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، هرند، ورزنه، کوهپایه، شهرضا، تیران و کرون، خمینی شهر و شاهین شهر و میمه پرونده تصرف و تخریب نداشتیم.

صادقی افزود: در پنج ماه نخست امسال همچنین از ۴۸ مورد جلوگیری از تجاوز به اراضی طبیعی استان و رفع آن را به مساحت حدود ۴۸ هکتار داشتیم که در این بین شهرستان‌های نجف آباد، چادگان و فریدونشهر بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: در برخورد با متخلفان و قانون‌شکنان منابع طبیعی مصمم هستیم و با جدیت برخورد می‌کنیم.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

جنگل‌های استان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است، اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای) دارد.

این منطقه از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایرانی تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار