استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم حل مشکلات زیرساختی پروژه تعاونی مسکن چشمه سفید 

استاندار کرمانشاه از لزوم بررسی موانع و مشکلات زیرساختی پروژه تعاونی مسکن ۴۰۰ واحدی چشمه سفید توسط آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶ 29 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای مسکن عصر امروز چهارشنبه (هفتم شهریورماه) که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مباحثی که امروز مطرح شد بعضی از مصوبات به مباحث بعدی و تکمیلی به بیرون جلسه مشروط شد.

وی افزود: چند مصوبه‌ای که برای پیشرفت نهضت ملی در استان مهم است شامل این است که مصوب شد سازمان نظام مهندسی در اسرع وقت پروژه‌های نهضت ملی را برای صدور پروانه خروج دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: موانع و مشکلات زیرساختی آب و فاضلاب، پروژه تعاونی مسکن ۴۰۰ واحدی توسط آب و فاضلاب حل شود، با توجه به تامین اعتباری که توافق شد به انجام برسد چون هم درخواست مردم است و هم شدنی است با یک توافق خوب بین آبفا و راه و شهرسازی مشکل ۴۰۰ واحدی چشم سفید حل می‌شود. 

صحرایی ادامه داد: بانک‌های ملی، صادرات و تجارت اراضی ۹۹ ساله یا تسهیلات را در اسرع وقت پرداخت کنند و یا اینکه به صورت مکتوب علت عدم پرداخت در استان کرمانشاه را اعلام کنند، که این علت عدم پرداخت اگر در محدوده اختیارات استانی است که این سه بانک بدون اتلاف وقت باید روند پرداخت تسهیلات را آغاز کند و اگر در محدوده اختیارات استانی قرار ندارد فراتر از استان پیگیری‌ کنیم.

وی عنوان کرد: بانک مسکن تسهیلات هزار و ۶۰۰ واحدی کنگاور را به موازات پیگیری که در تهران انجام می‌شود، تشکیل پرونده را شروع کنند هیچ دلیلی برای لغو مصوبات قبلی توافق شده در بانک‌های عامل، هیات وزیران وزیر شاخه‌های مختلف نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین باید این روال ادامه پیدا کند مگر اینکه خلافش ابلاغ شود و چون این خلاف ابلاغ نشده پس مصوبات به قوت خود باقی است به همین خاطر بانک مسکن باید تشکیل پرونده را برای تسریع در مراحل پرداخت متقاضیان انجام دهد.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: مجوز هزینه کرد ۴۴۰ میلیارد ریال حاصل از محل فروش خانه‌های سازمانی راه و شهرسازی در محل زیرساخت‌ها و و سرانه‌های عمومی نهضت ملی مسکن مصوب شد که البته برای شرح هزینه کرد در بیرون از جلسه باید به توافق برسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار