تاکید بر تاثیر مشارکت مردمی در ثبت جهانی دره خرم‌آباد

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: مشارکت مردم و فعالان گردشگری و رسانه ها نقش مهم و بسزایی در ثبت جهانی دره خرم‌آباد دارند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ 28 August 2024
به گزارش تابناک لرستان، علی دارابی شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار لرستان در استانداری این استان اظهار داشت: اقدامات گسترده ای برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد صورت گرفته که این نشان دهنده همت بالا برای رفع موانع ثبت این دره تاریخی است.
وی افزود: مشارکت مردمی و حضور و همراهی گروه‌های دوستدار گردشگری و انجمن‌های مردم نهاد در ثبت جهانی تاثیر بسیار زیادی در تکمیل این پرونده دارد و امیدواریم با ثبت جهانی دره خرم آباد و تاثیر مستقیم آن بر روی گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی در لرستان، شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه باشیم.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی هکمتانه در همدان و ثبت‌های جهانی در استان خوزستان عنوان کرد: با تکمیل پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و جهانی شدن این استان، توسعه اقتصادی و حضور گردشگران خارجی و معرفی بیشتر این بخش از کشور را به جهان شاهد خواهیم بود.
وی  با اشاره به قرار گرفتن ایران در میان 10 کشور برتر در حوزه میراث ملموس و جایگاه ایران در رده پنجمین کشور از لحاظ میراث ناملموس بیان کرد: قرار گرفتن کشور در رده‌های برتر در این دو حوزه می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری در کشور داشته باشد.
دارابی گفت: خوشبختانه اقدامات گسترده‌ای در حوزه گردشگری استان ایجاد شده تا بعد از حضور ارزیابان یونسکو، شاهد ثبت جهانی دره خرم آباد شامل غارهای هفت گانه و قلعه فلک الافلاک باشیم.

ثبت جهانی دره خرم‌آباد نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی لرستان دارد

ابوطالب شفقت نیز در این دیدار، لرستان را یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور دانست و گفت: لرستان علاوه بر غارهای هفتگانه و قلعه فلک الافلاک؛ از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است.
وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ثبت جهانی دره خرم آباد نقش مهم و بسزایی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی استان دارد که امیدواریم با حضور ارزیابان یونسکو و ثبت جهانی دره خرم آباد، شاهد این رونق اقتصادی و فرهنگی در لرستان باشیم.
استاندار لرستان با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور نیز اظهار داشت: رهبر انقلاب در این برنامه، تاکید زیادی بر توسعه گردشگری و تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشور داشته و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت مهم لرستان در این راستا بهره مند شویم.
 
 دارابی، در سفر خود به لرستان و شهر خرم آباد، ضمن بازدید از روند بهسازی و بازسازی قلعه فلک الافلاک و موزه های آن، از برخی غارهای هفت گانه دره تاریخی خرم آباد در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی این دره بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار