۱۲۱ طرح هفته دولت در دامغان آماده افتتاح است

فرماندار دامغان گفت: ۱۱۳ طرح عمرانی و هشت طرح اقتصادی این شهرستان به مناسبت هفته دولت آماده بهره‌برداری و ارایه خدمت است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ 26 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، مهدی بندرآبادی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری دامغان، بیان کرد: ۱۱۳ طرح عمرانی توسط ۱۸ دستگاه اجرایی با اعتبار یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و هشت طرح اقتصادی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و حمایت چهار دستگاه اجرایی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی ۱۶ طرح توسط ۶ دستگاه اجرایی در هفته دولت امسال و با اعتبار یک‌هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

نگاهی به وضعیت آمار و اشتغالزایی در دامغان

بندرآبادی به اعتبار شهرستان دامغان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان بین ۴۶ دستگاه اجرایی توزیع و این میزان اعتبار برای ۲۶۳ طرح عمرانی صرف شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ از محل اعتبارات استانی، یک‌هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال به شهرستان دامغان اختصاص یافت که این اعتبار برای ۲۵۵ طرح در سطح شهرستان صرف می‌شود.

بندرآبادی به تعهد اشتغال شهرستان دامغان اشاره و تصریح کرد: ایجاد یک‌هزار و ۹۹۸ شغل سال گذشته برای دامغان هدفگذاری شد که با تعهد ۱۱۷ درصدی تعداد مشاغل ایجادشده به ۲ هزار و ۳۳۷ شغل رسید.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۳ نیز پیش‌بینی ایجاد ۲ هزار و ۲۱۱ شغل در کارگروه اشتغال استان برای این شهرستان درنظر گرفته شد که تاکنون یک‌هزار و ۸۰ شغل معادل ۴۹ درصد تعهد ایجاد شده است.

۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار