معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد

اجرایی شدن ۱۰ کلان‌پروژه انرژی پاک در سمنان / افزایش ۲ برابری جوجه‌ریزی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از اجرایی شدن ۱۰ کلان‌پروژه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 26 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، محمدرضا صادقی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ کلان‌پروژه انرژی خورشیدی در شهرستان‌های مختلف استان داریم. همچنین ۲۷ ریزپروژه در حوزه انرژی خورشیدی در مناطق مختلف استان عملیاتی شده است که بخش عمده آنها با حمایت کمیته امداد استان افتتاح شدند و به بهره‌برداری رسیدند.

وی با تمجید از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، بیان کرد: با اجرای این طرح جدا از تولید انرژی پاک، مددجویان کمیته امداد نیز صاحب درآمد پایدار شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: برق تولیدی این پنل‌های خورشیدی به‌صورت تضمینی خریده می‌شود و افزایش آنها می‌تواند به حل مشکل ناترازی انرژی در دوران پیک کمک کند.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۲ مگاوات در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: ۳۸۰ مگاوات تولید انرژی خورشیدی نیز در حال اجرا در استان سمنان وجود دارد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد افزایش انرژی خورشیدی تولیدی در استان خواهیم بود.

وی همچنین از افزایش قابل توجه جوجه‌ریزی‌ها در مرغداری‌های استان به‌عنوان یک موفقیت مهم یاد کرد و گفت: تا دو سال پیش، دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی‌ها در استان انجام می‌شد که با حمایت‌های دولت این ظرفیت در حال حاضر از مرز چهار میلیون قطعه عبور کرده است.

صادقی از سمنان به‌عنوان یک قطب مهم تولید گوشت سفید در کشور نام برد و افزود: میزان تولید مرغ در استان در این دو سال، دو برابر شده است. همچنین ۱۰ پروژه صنایع تبدیلی و فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با ده‌ها ریزپروژه دیگر در بخش امنیت غذایی در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار