حکم قصاص نفس قاتل وکیل شاهرودی اجرا شد

رییس کل دادگستری سمنان گفت: حکم قصاص نفس قاتل «محمودرضا جعفرآقایی» وکیل شاهرودی اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ 26 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز دوشنبه افزود: حکم قصاص نفس پرونده قاتل وکیل شاهرودی صبح امروز پنجم شهریور ۱۴۰۳ در ملاء‌عام و در شاهرود اجرا شد.
 
وی ادامه داد: طبق دادنامه قطعی صادره از شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور، قاتل وکیل شاهرودی به جرم قتل عمد از طریق تیراندازی با سلاح شکاری، به قصاص نفس در ملاءعام محکوم شد که حکم پرونده پس از طی تشریفات قانونی، صبح امروز به مرحله اجرا درآمد.
 
رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کسب صلح و سازش در این پرونده، اضافه کرد: سیاست کسب صلح و سازش در پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان به عنوان یک اولویت مهم و اساسی است. در این پرونده نیز کارکنان حوزه قضایی شاهرود با همراهی افراد صاحب‌نفوذ و صلح‌یار آن شهرستان، تلاش برای کسب صلح و سازش را پیگیری و انجام دادند، اما اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند.
 
ماجرای قتل وکیل شاهرودی توسط یک باند
 
قتل وکیلی در شاهرود مرداد ۱۴۰۱ رخ داد و چهار نفر از مرتبطان با باند مرتبط با این قتل در همان روز‌های اول دستگیر شدند، اما قاتل اصلی فراری بود.
 
شهریور ۱۴۰۲ در حوالی تهران قاتل فراری شناسایی، دستگیر و به شاهرود منتقل شد که دربازجویی‌ها به قتل وکیل اعتراف کرد.
 
قاتل مردی ۲۰ ساله بود و اعتراف کرد که از سوی یک باند اجیر شده بود تا با استفاده از اسلحه شکاری و یک دستگاه خودرو، وکیل را مقابل درِ خانه‌اش به قتل برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار