استاندار کرمانشاه خبر داد؛

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ساماندهی رودخانه آبشوران 

استاندار کرمانشاه از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ساماندهی رودخانه آبشوران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ 26 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در جلسه بررسی و پیگیری وضعیت اجرای طرح ساماندهی رودخانه آبشوران در شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: ساماندهی رودخانه آبشوران به طول بیش از ۱۴ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به استان کرمانشاه است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی رودخانه آبشوران در خیابان شهید اشرفی افزود: در مقابل مسجد آیت‌الله بروجردی قسمتی از طرح ساماندهی رودخانه آبشوران براساس ضرورت موجود در حال اجراست تا خطرات احتمالی در صورت وقوع سیلاب رفع شده باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قسمت‌های مهمی از طرح ساماندهی رودخانه آبشوران باقیمانده است بیان کرد: در این جلسه که پس از بازدید میدانی از وضعیت طرح ساماندهی رودخانه برگزار شد، گام‌های بعدی این پروژه بزرگ طراحی شد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده طرح ساماندهی رودخانه آبشوران باید در هفته جاری از سوی دستگاه‌های مرتبط بروزرسانی و پس از آن در یک جلسه کارشناسی، گام‌های بعدی پروژه ساماندهی آن طراحی شود.

صحرایی با بیان اینکه این پروژه برای ساماندهی سیلاب‌های فصلی، زیباسازی فضای شهری و ارتقای بهداشت عمومی در شهر کرمانشاه بسیار اهمیت دارد تأکید کرد: در ساماندهی این رودخانه با توجه به عبور آن از مرکز شهر کرمانشاه، موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تکمیل طرح ساماندهی رودخانه آبشوران افزود: این پروژه بزرگ شهری نیازمند کار تیمی است که پس از به‌روزرسانی طرح ساماندهی رودخانه آبشوران و برآورد اعتبارات مورد نیاز، وظایف هر دستگاه در پروژه مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول برنامه زمان‌بندی اجرای طرح ساماندهی رودخانه را یکی از اولویت‌های به‌روزرسانی پرونده آبشوران دانست و بیان کرد: جلسه کارشناسی طرح تا پایان هفته جاری برگزار و در صورت نیاز جلسات تجمیعی در تهران برای پیگیری اجرای طرح از طریق دستگاه‌های ملی هم انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش دستگاه‌های مرتبط در مورد عدم اجرای کامل طرح ساماندهی آبشوران افزود: باید از مرحله «برای طرح ساماندهی اعتبار نداریم» عبور کنیم، زیرا ظرفیت‌های ملی و امکان پیگیری تحقق آنها برای اجرای طرح ساماندهی وجود دارد.

صحرایی با اشاره به کارکردهای رودخانه آبشوران برای کرمانشاه گفت: در کنار کانالی برای جمع‌آوری آبهای سطحی شهر کرمانشاه، آبشوران می‌تواند کارکرد زیباسازی محیطی هم داشته و شهرداری در به‌روزرسانی پرونده این طرح، موضوع زیباسازی این آبراه را هم در نظر داشته باشد.

در این جلسه معاون عمرانی استانداری، شهردار کرمانشاه و  مدیرعامل آب منطقه‌ای گزارشی در مورد وضعیت ساماندهی رودخانه ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار