استاندار کرمانشاه خبر داد؛

تشکیل پرونده برای عاملان آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های کرمانشاه 

استاندار کرمانشاه گفت: برای عاملان آتش سوزی عمدی در جنگل‌های مرکز استان کرمانشاه پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ 26 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی  در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌های منطقه فیروزآباد، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد وقوع آتش سوزی‌های متعدد و پراکنده‌ای در جنگل‌های منطقه فیروزآباد بوده‌ایم.

وی افزود: دیدبان‌های منابع طبیعی برای گزارش و رسیدگی سریع وقوع هرگونه آتش سوزی‌های جدید در جنگل های منطقه حضور دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این آتش سوزی‌های بر اثر بر بی‌مبالاتی‌‌ و بی‌توجهی‌ و یا بر اثر اختلافات بین افراد ایجاد شده است.

وی جارسوزی را یک پدیده مخرب توصیف کرد و افزود: جارسوزی در کنار وارد کردن آسیب جدی به زمین‌های حاصلخیز، در برخی موارد باعث سرایت آتش به جنگل های ارزشمند منطقه و نابودی بخش مهمی از منابع طبیعی می‌‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: برخی افراد سودجو نیز برای آماده سازی فضا برای کشت‌های ممنوعه، اقدام به ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌های منطقه می‌کنند و به محیط زیست و طبیعت استان آسیب‌های جبران ناپذیر وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان علت اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در بخش فیروزآباد از توابع مرکز استان کرمانشاه استان کرمانشاه، انسانی و عمدی بوده است، اضافه کرد: برای عاملان این آتش‌سوزی‌های عمدی پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

صحرایی بر برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای  کشاورزان منطقه تاکید کرد و گفت: در کنار این برنامه‌های آموزشی، مراجع نظارتی و قانونی برای افراد خاطی پرونده‌های قضایی تشکیل خواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: هر درخت بلوط صدها سال طول کشیده تا به تکامل رسیده اند و همه ما در برابر این سرمایه‌های ملی مسئول هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار