فرمانده مرزبانی کرمانشاه:

افزایش ۲۰ درصدی تردد در مرز خسروی نسبت به سال گذشته

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: تردد در مرز خسروی تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ 25 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، کیاست سپهری در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان علمدار مرز خسروی، اظهار کرد: امسال دومین سال است که کوتاه‌ترین در کشور برای رسیدن به شهر های مقدس عراق شناخته شده است.

وی افزود: امکانات و ظرفیت‌های خوبی در شهر قصر شیرین و مرز خسروی با همکاری و تعامل مسئولین و موکب داران فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرز خسروی در سال گذشته بهترین مرز کشور شناخته شد و در سطح اول استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: ملاقات‌های لحظه‌ای در مرز با مسئولین عراق داشتیم و مطالبه‌گری کردیم که در پایانه مرزی مسیر بازگشت را برای زائرین تسهیل کنند. 

سپهری اضافه کرد: روند تردد زائرین روان بوده، بدون هیچ گونه خللی تردد در مرز ادامه دارد و زائرین ابراز رضایتمندی کردند. 

وی عنوان کرد: در همه بخش‌‌ها خدمات خوبی در حال ارائه به زائرین است و مرز خسروی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار بوده، به طوری که زائرین اگر یک بار از مرز خسروی عبور کنند سال‌های آینده نیز همین مرز را انتخاب خواهند کرد.

سپهری در ادامه افزود: تردد در مرز خسروی روند صعودی داشته و ورود به خاک کشور ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تشریح کرد: هماهنگی بین کشور عراق و ایران باعث تسهیل تردد در مسیر عبور و مرور مرز خسروی شده است.

سپهری در ادامه افزود: ۳۲ موکب مردمی به صورت شبانه روزی ارائه خدمات دارد.

وی اضافه کرد: در نشست خبری موکبداران از آنها تجلیل و همچنین مطالبات مربوط به مواکب بررسی شد.

وی یادآور شد: از مسئولین انتظار داریم که زیر ساخت‌ها را ارتقا داده و خانقین نیز وضعیت مطلوبی داشته باشد و نواقص برطرف شود.

سپهری اضافه کرد: امسال در مرز خسروی وضعیت حمل و نقل بهتر شده و تنوع در مسیر داشتیم، در منذریه چهار شهر مقدس مقصد رانندگان بوده و زیرساخت‌های دوپایانه ارتقا پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: نیروهای مسلح و امنیتی از ابتدای ماه صفر تا امروز که در اربعین حسینی هستیم مستقر هستند، مشکل امنیتی گزارش داده نشده، مرز خسروی در امنیت کامل به سر میبرد و روند تردد همچنان روان است؛ در خاک عراق نیز امنیت کامل برقرار شده و وضعیت مطلوبی را از لحاظ امنیتی داشتیم.

وی ضمن تقلید است تلاش‌های اصحاب رسانه اذعان کرد: خواهش ما از اصحاب رسانه این است که مشکلات و نواقص مرز خسروی را در اربعین حسینی مطالبه کنند که ببررسی شود و زیر ساخت‌های مرز خسروی را ارتقا یابد.

سپهری تشریح کرد: اقدامات فرهنگی نیز به درستی و کامل شکل گرفته و فضای معنوی حاصل شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که برای سال آینده باید ساماندهی شود، اختصاص قسمتی به دست فروشان در مرز خسروی بوده که به اقتصاد کمک کرده و یک نوع گردشگری مذهبی است.

وی در پایان گفت: همچنین یک قسمت ثابت از مرز خسروی و استان کرمانشاه باید به مواکب اختصاص داده شود، فضای مناسب برای آنها ایجاد شده، زیرساخت‌ها به درستی فراهم شود و این نواقص باید دغدغه مسئولین و اصحاب رسانه باشد که مواکب دلگرم شوند و به زائرین خدمت رسانی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار