موج «سفر» در دهه پایانی صفر و ظرفیت اقامت ۵۰۰۰ نفر شب در استان سمنان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ظرفیت ۵۰۰۰ نفر شب در تاسیسات گردشگری این استان خبر داد و گفت: این ظرفیت در شرایط عادی جوابگوی نیاز‌های اقامتی فعلی در استان است.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 24 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، حمیدرضا حسنی اظهار کرد: در دوران پیک سفر با فعال‌سازی زائرسراها، خانه‌های معلم، مسافرخانه‌ها، اماکن اضطراری ... این ظرفیت افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پتانسیل مناسب استان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری این استان طی یک دهه گذشته با افزایش مراکز اقامتی، هتل‌ها و توسعه بوم‌گردی‌ها متحول شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته عمده مراکز اقامتی در شهر‌ها متمرکز بود ادامه داد: با راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و اقبال گردشگران به این مراکز، امروز در خیلی از روستا‌های دورافتاده نیز شاهد فعالیت بوم‌گردی‌ها و مراکز اقامتی متعدد هستیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برپایی جشنواره‌های محلی، استانی و ملی را در ایجاد و توسعه این زیرساخت‌ها موثر دانست و گفت: برپایی جشنواره‌ها به توسعه گردشگری و ارتقاء صنعت توریسم در شهر‌ها و روستا‌ها کمک شایانی می‌کند.

حسنی یادآوری کرد: امروزه حتی برخی روستا‌های دورافتاده نیز در تلاش برای برپایی جشنواره‌های گردشگری هستند تا از رهگذار آن روستا و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را معرفی کنند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌ها شاهد مهاجرت معکوس و متعاقب آن توسعه اشتغال روستایی و بهبود اقتصاد گردشگری در این روستا‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: برخی از جشنواره‌های گردشگری استان سمنان همچون جشنواره سفر به توران در روستای قلعه بالا و یا جشنواره پسته در دامغان و یا گل غلتان در امیرآباد ۱۴ تا ۱۵ سال سابقه اجرا دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۶۰ تاسیسات فعال در استان سمنان وجود دارد افزود: ۲۲ هتل، ۱۱۴ بوم‌گردی، ۱۸ خانه سنتی، ۱۸ مجتمع سیاحتی، تفریحی، ۴۶ مجتمع بین‌راهی، ۲۰ سفره‌خانه مسافرخانه‌ها و... از جمله تاسیات فعال گردشگری در سطح این استان پهناور هستند.

وی از افزایش هر ساله سفر‌ها به این استان خبر داد و گفت: طی هفته‌های آتی شاهد افزایش زوار و گردشگران در استان را داریم.

حسنی از آمادگی استان برای خدمات‌دهی به زوار و مسافران در دهه پایانی صفر خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود که در ایام پیک سفر نیز، خدمات با کیفتی به زوار و گردشگران در استان ارائه شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از سمنان به عنوان استان بین‌الحرمین ایران نام برد و گفت: با توجه به قرارگرفتن استان سمنان در بین دو استان قم و خراسان رضوی، بخش قابل توجهی از گردشگران و مسافران استان، زوار عبوری هستند.

وی بر لزوم معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان سمنان چه در حوزه گردشگری مذهبی و ابنیه تاریخی و چه در بحث جاذبه‌های طبیعی و... از پتانسیل بالایی برخوردار است و شناساندن این ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه بیشتر گردشگری در استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار