برگزاری کنگره تازه‌های جراحی تیروئید در بیمارستان فوق تخصصی شمال آمل

کد خبر: ۱۱۸۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ 24 August 2024
برگزاری کنگره تازه‌های جراحی تیروئید در بیمارستان فوق تخصصی شمال آمل

 

به گزارش تابناک مازندران ، محمد مهدی رضایی عضو انجمن علمی جراحان ایران در حاشیه کنگره تازه‌های جراحی تیروئید که در بیمارستان فوق تخصصی شمال آمل برگزار شد گفت:

روند شیوع سرطان تیروئید در کشور افزایشی است.

وی در ادامه افزود: سالیانه به طور میانگین بیش از ۵ هزار سرطان تیروید در کشور تشخیص داده می‌شود و متاسفانه این روند افزایشی است.وی با عنوان اینکه تیروئید یکی از درمان پذیرترین سرطان‌ها در بدن هر فردی است، افزود: با توجه به روش‌های جدید تشخیصی که انجام می‌شود، درمان سرطان‌های تیروئید انجام و قابل درمان کامل است و فرد مبتلا پس از درمان کامل به زندگی عادی بر می‌گردد.

رئیس انجمن علمی جراحی مازندران تغییر شیوه‌های سبک زندگی و نیز تغییر عادت‌های غذایی در روند افزایشی سرطان‌های تیروئید تاثیرگذاری مستقیم اعلام کرد و گفت:

افزایش وزن، خستگی، حساسیت مفرط به سرمای هوا، درد‌های عضلانی و مفصلی، خشکی پوست یا نازکی مو، قاعدگی‌های شدید یا نامنظم و افسردگی، از مهم‌ترین نشانه شایع، تیروئید کم‌کار است. دکتر رضایی مراجعه دوره‌ای افراد به پزشکان متخصص عمومی و داخلی را برای تشخیص به موقع و درمان احتمالی ضروری دانست.

عضو انجمن علمی جراحان ایران به برگزاری کنگره تازه‌های جراحی تیروئید از سوی این انجمن در بیمارستان فوق تخصصی شمال امل اشاره کرد وگفت: دراین همایش دوره بیش از ۹۰ نفر از جراحان عمومی و فوق تخصص در حوزه داخلی از سراسر کشور حضور داشتند.

 

دکتر رضایی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر ارائه تازه‌های جراحی تیروئید، یک عمل جراحی زنده نیز برای نخستین بار درکشور در بیمارستان شمال آمل انجام و همزمان فرایند انجام این عمل برای اعضای شرکت کننده درکنگره نمایش داده شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار