فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد؛ 

رصد و پایش محورهای تردد زائران با ۱۰۰ دوربین در مسیر مرز خسروی کرمانشاه 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: تردد زائران از مرز خسروی در امنیت کامل انجام می‌شود و رصد و پایش محورهای تردد زائران با یکصد دوربین انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ 23 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی حاجیان صبح امروز جمعه (دوم شهریورماه) در قرارگاه اربعین استان کرمانشاه که با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور و مسئولان استانی در قرارکاه فراجا مرز خسروی برگزار شد، ضمن تبریک به وی به خاطر منصب جدید، اظهار کرد: با اشاره به بسيج تمام امکانات و نيروها برای خدمات رسانی هرچه شايسته‌تر به زائران اربعين، خدمت به آنان تا بازگشت آخرين نفر  از سوی پليس با جديت ادامه پيدا خواهد کرد.
 
وی افزود: پليس جزو اولين دستگاه‌ها و نهادهايی بود که خدمات رسانی به زائران اربعين را آغاز کرد.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: خدمات رسانی به زوار بدون وقفه از قبل از آغاز رسمی پياده روی اربعين توسط پليس آغاز شده و همچنان با جديت و تا بازگشت آخرين زائر از کربلای معلی ادامه پيدا خواهد کرد.
 
حاجیان اضافه کرد: همه همکاران ما با نگاه اعتقادی در ماموريت اربعين حاضر شده‌اند و زائران نیز ما را از دعای خير خود در اين سفر مقدس بی‌نصيب نخواهند گذاشت.
 
وی ادامه داد: پليس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نسبت به ايجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسير محل تردد زائران اربعين شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکليايی، صحنه، هرسين، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو، گيلانغرب و سرپل ذهاب و يک پاسگاه مرکزی در قصرشيرين با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعين اقدام کرده و در طول مدت پياده روی اربعين به صورت شبانه روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است.
 
وی با بيان اينکه يکی از وظايفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسيرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقيق به آن‌ها در خصوص وضعيت جاده‌ها و راه‌هاست، يادآور شد: در اين پاسگاه ها امکان ارتباط گيری سريع با ديگر دستگاه‌ها نظير فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پايانه ها، راهداری ميسر است.
 
رئيس پليس استان کرمانشاه همچنين از اجرای طرح پليس ياران اربعين برای اولين بار در کشور توسط انتظامی استان خبر داد و گفت: پليس ياران اربعين که با پوشيدن لباس‌های متحدالشکل مشخص هستند در موکب‌ها، مسيرهای محل تردد، پليس راه‌ها و پايانه مرزی حضوری شبانه روزی دارند و به زوار خدمات مورد نياز را ارائه می‌کنند.
 
حاجيان با بيان اينکه از ظرفيت ۵۴۴ نفر از پليس ياران استفاده شده است، افزود: این افراد با حضور در موکب‌ها، محورهای مواصلاتی، محل‌های تردد زائران و پایانه مرزی خسروی مشغول ارائه خدمات به زائران هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به فعال بودن ۵۸ گيت در پايانه مرزی خسروی، از آمادگی افزايش آن‌ها به یکصد گيت جهت تسهيل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در اين گيت‌ها به چهار ثانيه رسيده است.
 
وی همچنين با اشاره به افزايش ترددهای زائران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ادامه داد: بيش از ۱۸۰ تيم پليس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه حضور دارند و ۶۳۸ کيلومتر محور مواصلاتی در استان توسط اين تيم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافيکی قرار می‌گيرد.
 
حاجيان خاطر نشان کرد: محورهای مواصلاتی و محل‌های تردد زائران اربعین از ورودی استان در کنگاور تا نقطه صفر مرزی خسروی با یکصد دوربین و سه پهپاد مورد رصد و پایش تصویری قرار گرفته است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به ایجاد میز تخصصی - فوریتی در مرکز ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: تمام اطلاعات مربوط به خودروهای زائران ثبت و شهروندان اگر خودرو خود را گم کرده باشند و یا به هر دلیلی توسط پلیس جا به جا شده باشد می‌توانند ضمن تماس با ۱۱۰ از وضعیت خودرو خود مطلع شوند.
 
وی در پايان از آمادگی پليس کرمانشاه برای مديريت موج بازگشت زائران اربعين خبر داد و يادآوری کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محورها و شهرهای محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آن‌ها حضور داشته و تا بازگشت آخرین زائر در صحنه خدمت رسانی به زوار باقی خواهند ماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار