ارادت به امام حسین(ع) ویژگی بارز خادمان اربعین است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همکاری بین خادمان حسینی از کشورهای مختلف را عمیق توصیف کرد و گفت: اخلاص و ارادتش به امام حسین (ع) ویژگی بارز خادمان موکب ها است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 22 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جمع خادمان موکب حبیب‌بن‌مظاهر مستقر در مسیر نجف - کربلا، عمود ۴۲۳ بیان کرد: زیارت اربعین دارای اهمیت بسیاری است و احادیث و روایت‌های بسیاری نیز از در این باره وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه نقل است که امام صادق (ع) فرمودند زیارت پیاده اربعین اندازه یک حج ثواب برای آدمی دارد، افزود: موکب داران که به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند نیز از اجر عظیمی برخوردار هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اربعین یک حرکت جریان ساز است، تاکید کرد: همکاری عمیقی که بین موکب داران و خادمان ایرانی و عراقی و دیگر کشور‌ها در ارائه خدمت به زائران امام حسین (ع) دیده می‌شود، ستودنی و قابل توجه است.
 
مطیعی همکاری بین خادمان حسینی از کشور‌های مختلف را عمیق توصیف کرد و گفت: اخلاص و ارادتش به امام حسین (ع) ویژگی بارز خادمان موکب‌های اربعین حسینی محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری مراسم دلدادگان حسینی در استان سمنان افزود: کسانی که توفیق حضور در اربعین و در کشور عراق را نداشتند با ظرفیتی که در استان ایجاد شده می‌توانند در این حرکت عظیم حضور یافته و از همین جا از دست اندرکاران این مراسم نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
استان سمنان امسال ۳۵ موکب در اربعین دارد که دو موکب در مهران و دیگر موکب‌ها در کشور عراق هستند همچنین موکب‌ها شامل پذیرایی، اسکان، مشاوره مذهبی، رسانه، شهدای استان و… است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار