نماینده شرکت بازرگانی دولتی استان خبر داد:

تحقق ۹۴ درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از تحقق ۹۴ درصدی برآورد انجام شده از میزان خرید تضمینی گندم طی سال زراعی جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ 21 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایسنا؛ جمال صالحی با بیان اینکه آهنگ خرید گندم در استان به چهار هزار و ۲۸۱ تن رسیده است، اظهار کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان بیش از ۱۹۹ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۸۰ تن از کل گندم خریداری شده در استان تاکنون در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: از ابتدای فصل برداشت تا ۳۰ مرداد ماه یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت آماده خرید این محصول از کشاورزان استان است، افزود: بیجار با ۲۸۵ هزار و ۸۰۹ تن، دیواندره با ۲۰۷ هزار و ۳۹۲ تن، دهگلان با ۱۸۳ هزار و ۸۶۴ تن و قروه با ۱۸۱ هزار و ۸۸ تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را داشته اند.

وی از حمل بیش از ۳۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور هم چون تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران و گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۴ هزار و ۴۶۹ تن از طریق حمل و نقل ریلی و ۳۱۷ هزار و ۵۴۱ تن از طریق زمینی به دیگر استان های کشور حمل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار