۲۰۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کردستان به ۹ استان کشور حمل شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۲۰۹ هزار تن گندم مازاد برنیاز مصرف استان از طریق حمل و نقل ریلی و زمینی به ۹ استان کشور حمل شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ 05 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ جمال صالحی روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان (چهارم تیر) تا ۱۳ مرداد، ۹۲۵ هزار و هفت تن گندم از کشاورزان به طور تضمینی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان تاکنون ۹۰۰ هزار و ۱۵۲ تن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: آهنگ روزانه خرید گندم در استان ۲۴ هزار و ۱۱۸ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اعلام کرد: ۲۰۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر حمل شد.

صالحی ادامه داد: از مجموع آمار مذکور ۱۹۰ هزار و ۲۰۶ تن گندم استان از طریق حمل و نقل زمینی و ۱۹ هزار و ۲۷۳ تن آن هم به صورت ریلی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان تاکنون مربوط به شهرستان بیجار با ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ تن، قروه با ۱۶۴ هزار و ۷۶ تن، دهگلان ۱۶۰هزار و ۱۹۶ تن و سقز با ۱۴۸ هزار و ۴۰ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دیواندره ۱۳۸ هزار و ۲۳۶ تن، کامیاران ۴۵ هزار و ۶۸۵تن، سنندج ۲۰ هزار و ۵۶۳ تن، بانه ۶ هزار و ۴۶ تن، مریوان پنج هزار و ۱۵۹ تن و سروآباد هم هزار و ۶۹۷ تن است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار