۱۲۵۰ واحد صنعتی در کردستان رایگان به شبکه گاز متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد به صورت رایگان در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 21 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ احمد فعله گری روز چهارشنبه اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد واحد تولیدی، سالانه حدود ۵۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شد که منافع آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به ۲ هزار و ۷۵۰ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده است، افزود: این واحد‌های صنعتی، شامل مرغداری، دامداری، گلخانه، تولیدات کشاورزی، کارخانه‌های آجر، آسفالت و کاشی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: تعداد واحد‌های باقیمانده فاقد گاز کم و اغلب تازه تاسیس و یا فاصله آنها از شبکه گاز دور است؛ ضمن اینکه مصرف گاز آنها اندک (مانند برخی واحد‌های دامداری سنتی) و توجیه اقتصادی ندارد.

فعله گری ادامه داد: این شرکت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کار گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی به صورت رایگان و بدون هزینه برای مالک انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۹۲ کیلومتر شبکه گاز برای واحد‌های صنعتی اجرا شده است، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶ کیلومتر شبکه گازرسانی برای واحد‌های تولیدی انجام شد.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهر‌های آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار