دستیار رئیس جمهور سابق:

استمرار فیلترینگ زیبنده جمهوری اسلامی نیست/ شهید رئیسی به فکر بازنگری فیلترینگ بود

سکینه سادت پاد با اشاره به اینکه استمرار فیلترینگ زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: بالاخره در یک جایی باید در مورد آن تصمیم گرفته شود تصمیمی که هم بتواند موازنه امنیت و هم حقوق شهروندی را برقرار کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ 20 August 2024

به گزارش تاتبناک رضوی، سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور سابق و مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی درخصوص وضعیت فیلترینگ و راه‌های حل و فصل این مشکل در کشور گفت: متأسفانه استفاده از فیلترشکن‌ها جرم نیست ولی فیلترشکن فروشی جرم است. این خودش از مباحثی است که ما را  دچار تضاد و تناقض می‌کند، یعنی به لحاظ مبانی حقوقی یک گونه تعارضاتی را ما در این اقدامات تصمیم‌گیری‌ها می‌بینیم، به عبارت دیگر مردم فیلترینگ را دور می‌زنند که این دور زدن امنیت فرهنگی ما را به مخاطره انداخته به طور جدی هم به مخاطره انداخته است.

 
استمرار فیلترینگ زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست/رئیسی در فکر بازنگری درباره فیلترینگ بود
 
مزایدات
وی افزود: این وضعیت بدان معنا است که دسترسی نوجوانان ما حتی یه چیزهایی بدتر هم فراهم شده و  این به نظر می‌رسد که این وضعیت عقلانی نیست و اصل که من همیشه گفته‌ام بر آزادی استثناست ما جاهایی که باید در واقع محدودیت ایجاد بکنیم.
 
دستیار رئیس جمهور  سابق در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به اینکه شهید رئیسی هم متوجه ضرورت بازنگری در فیلترینگ بود، تصریح کرد: به همین دلیل شهید رئیسی برای آقای آقامیری همزمان با من حکم دبیری شورای فضای مجازی را صادر کرد. ایشان اجازه داد ما در این‌باره تدبیر کنیم. بند یازده حکم ایشان مربوط به بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی بود، یعنی ذهن ایشان متوجه این موضوع بوده که باید بازنگری شود، پس منطقا مشکل بوده و هست که باید بازنگری شود.
 
وی ادامه داد: از نظر من به لحاظ حقوق و آزادی‌های اجتماعی استمرار فیلترینگ فاقد وجاهت حقوقی و قانونی است یعنی باید ما برایش تصمیم بگیریم و حل‌اش کنیم، اگر ما می‌گوییم امنیت‌مان به مخاطره افتاده من می‌گویم با فیلترینگ امنیت فرهنگی ما بیشتر به مخاطره افتاده و همینطور امنیت ما به طور کلان با فیلترینگ بیشتر در معرض خطر است.
 
پاد در پایان گفت: تصمیم‌گیران این حوزه موظف بودند تا الان راه‌کاری برای این وضعیت پیدا کنند. ما نمی‌توانیم اصل یا صورت مسئله را پاک کنیم،. استمرار فیلترینگ  زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست. بالاخره باید یک‌جایی درباره آن تصمیم گرفته شود، تصمیمی که هم بتواند موازنه امنیت و هم حقوق شهروندی رو برقرار کند.
منبع: تابناک
برچسب ها: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار