۵۰ طرح گردشگری خراسان‌شمالی در دست اجرا است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۵۰ طرح گردشگری در استان با ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اکنون در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 31 July 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، علی مستوفیان اظهار کرد: بهره برداری از این طرح ها، ۲۰۰ هزار مترمربع به زیرساخت های گردشگری خراسان شمالی می افزاید.
 
وی افزود: این طرح های گردشگری شامل مهمان‌پذیر، رستوران سنتی، هتل، اردوگاه گردشگری، مجتمع‌های تفریحی و سرگرمی است که بهره برداری از آنها  جدای از جذب گردشگر و زمینه اشتغال غیر مستقیم، رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.
 
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: متقاضیان این طرح ها در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری کرده اند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۱۶۵ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان شمالی، یادآور شد: از این تعداد ۷۹ واحد مربوط به تاسیسات اقامتی، ۴۹ واحد مربوط به تاسیسات پذیرایی و هفت واحد مجتمع گردشگری است.
 
مستوفیان ادامه داد: موسسه آموزشی سه واحد، مراکز تفریحی سرگرمی ۲ واحد و دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز ۲۵ واحد است.
 
استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.
 
خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۱۵ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار