۱۲۲ رشته قنات در خراسان جنوبی بازسازی شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲ رشته قنات با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال در استان بازسازی و احیا شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 30 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ اکبر محمدی با اشاره به اینکه اردیبهشت امسال بر اثر بارندگی و سیل، ۳۵۳ رشته قنات در استان دچار خسارت شد که ۱۳۰ رشته قنات به صورت کامل مسدود شده بود گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲ رشته قنات با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال در استان بازسازی و احیا شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با مشارکت بهره برداران، مدیریت بحران، فرمانداران و سایر دستگاه‌های اجرایی توانستیم ۱۰۶ رشته از مجموع ۱۳۰ رشته قناتی که مسدود شد را بازگشایی و بازسازی کنیم.

وی اظهار کرد: حدود ۲۴ رشته قنات همچنان مسدود است که پیگیر جذب اعتبار برای بازگشایی آنها هستیم.

محمدی گفت: خراسان جنوبی با هفت هزار و ۶۰۰ رشته قنات بیشترین تعداد قنوات را در سطح کشور دارد که سالانه استحصال آب باکیفیت از این قنوات حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: در ماه گذشته ۲۰۵ میلیارد ریال اعتبار مدیریت بحران به جهاد کشاورزی تخصیص داده شد و تلاش ما این است که تمامی قنوات بازگشایی و تحویل مالکان شود.

تشکیل ستاد احیا و بازسازی قنوات استان از مصوبات سفر استانی اول رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی بود که شهریور سال ۱۴۰۰ انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار