امام جمعه بیرجند: تبلیغات صحیح جامعه را مصون نگه می‌دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: باید­­­­­­­­­­­­­ جامعه خودمان را در قدم اول و بعد جوامع بشری را از جهت تبلیغات صحیح خودکفا بار بیاوریم که افراد تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرند.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 30 July 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای مجمع و رابطان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با موضوع «رسالت تبلیغی در حمایت از فلسطین مظلوم و غزه قهرمان» افزود: لذا تبلیغات یک امر حیاتی است که هم حیات معنوی و هم به موقع نیاز، حیات مادی دارد و ماموریت تبلیغ آنقدر زیاد است که اگر تبلیغ و تبیین نشود گویا هیچ کاری نشده است.
 
وی بیان کرد: پیاده شدن دین خدا و انواع برنامه‌های سازنده دین که خداوند متعال برای انسان خلق کرده، نیازمند تبلیغ، ابلاغ و تبیین است در غیر این صورت نمی‌توان برای کسی مسئولیتی قائل شد و انتظاری داشت.
 
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمن در محدوده واقعیات قرار ندارد و هر جا سوژه‌ای به دستش بیاید با انواع تهمت، دروغ و مکر‌ها در قالب‌های مختلف و هنر‌های متنوع کار خود را انجام می‌دهد تا جامعه را سرگردان نگه دارد.
 
وی گفت: وقتی دشمن جامعه‌ای را مردد کند زمینه پیشرفت دشمن هم فراهم می‌شود و به اذعان خودشان برای تسلط بر جامعه یا کشوری به دو موضوع اقلیت خائن و اکثریت نادان نیاز دارند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز از نظر ظاهری و لفظی در قالب یک احساس عمومی، مردم جهان از کلمه استعمار متنفر شده‌اند، اما در عین حال خود استعمارگر‌ها از همین واژه‌ها استفاده و در قالبی آن را به ذهن مردم تحمیل می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: برای جوان، نوجوان، کم سواد و بی‌سواد، افراد کم بصیرت یا سایرین نوعی لغزشگاه است به گونه‌ای که در بدترین شرارت‌ها از نیروی جوان مسلمان ایرانی سوءاستفاده می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گروه‌هایی از جمله القاعده، طالبان و داعش که تحت هر عنوانی در شرایط مختلف راه‌اندازی می‌شود مسلمانان را انتخاب کرده و این گروه‌ها بدترین آفت برای جهان می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در این شرایط گسترده تبلیغاتی دشمن در قالب‌ها و زبان‌های مختلف چه باید کرد؟ ادامه داد: اینها جزو اولویت‌های اول است و اگر تبلیغات آنچنان که باید صورت گیرد بسیاری از بار‌های سنگین نظامی برداشته می‌شود، چون وقتی افراد نمی‌توانند از جهت فکری، عقیدتی و اخلاقی از خود، جامعه و مکتب خود دفاع کنند باید نگاه سخت افزاری از نوع نظامی را تحمل کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سطح تبلیغات و تبیین باید از لحاظ کمیت و کیفیت بالاتر برود چراکه کمتر عباداتی می‌تواند در حد انجام سطح تبلیغات موثر ارزش داشته باشد.
 
وی گفت: دشمن با انواع مکر و فریب حتی به صورت نمایشی با دلسوزی برای سرگرم کردن مردم به جوامع ورود می‌کند، اکنون ۱۰ ماه از تهاجم نابرابر علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌گذرد، اما ۷۶ سال است دشمنان این برنامه را دارند و دنیا پر از برنامه‌های استکبار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار