سپرده گذاری ۱۰۴ میلیارد تومانی خیرین در صندوق امداد ولایت خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ توسط خیرین برای حل مسائل محرومین در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ 20 August 2024

به گزارش تابناک رضوی، رضا سلم آبادی در چهارمین همایش ملی  قرض نیکو که همزمان با سراسر کشور در مشهد با حضور تعدادی از خیرین سپرده گذار در صندوق امداد ولایت برگزار شد، ضمن‌تسلیت ایام اربعین حسینی و تشکر از خیرین جهت سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت بیان کرد: سپرده گذاری ویژه خیربن  استان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بر اساس مبلغ حائز رتبه اول کشور است که نشان از فرهنگ بالای مردم در کمک به محرومین و نیازمندان جامعه می باشد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی با بیان اینکه سپرده گذاری درصندوق قرض الحسنه امداد ولایت نشان از لطف مردم دارد، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان سپرده گذاری ویژه خیرین در این صندوق برای حل مسائل محرومین صورت گرفته است و امیدواریم در سال جاری مانند سال گذشته میزان سپرده گذاری قابل توجه باشد.
 
وی افزود: اگر خانواده ها را در کمیته امداد تفکیک کنیم با دو نوع خانواده روبرو هستیم، خانواده های قادر به کار و خانواده های دارای بیمار و یا سالمند، ما برای خانواده های قادر به کار، اشتغال ایجاد می کنیم و خانواده های  دارای بیمار و سالمند، کمک معیشت  پرداخت می کنیم.
 
وی با تاکید بر ایجاد فرهنگ کار در بین فرزندان تحت حمایت ، گفت: در سازمان های حمایتی باید اول تشخیص درست بدهیم و بعد درمان کنیم‌، در مراجعات مردمی اگر تشخیص درست بدهیم می توانیم یک خانواده را نجات دهیم.
 
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در روایات کمک بلاعوض ۱۰ ثواب و قرض الحسنه ۱۸ ثواب ذکر شده است، خطاب به خیرین حاضر در جلسه گفت: شما با قرض الحسنه این فرهنگ را ایجاد می کنید تا فرد خود به سمت کار و تلاش برود. 
 
وی با بیان اینکه کمیته امداد یک واسطه بین افراد سپرده گذار و فردی که تسهیلات دریافت می کند، می باشد، افزود: سال گذشته در استان ۵۲۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ،سپرده گذاری خیرین و همکاری بانک های عامل به مددجویان تسهیلات پرداخت کردیم.
 
بهره مندی ۱۷۷ هزار سرپرست خانوار از تسهیلات صندوق امداد ولایت استان
در ادامه سید مصطفی موسوی ازغندی در چهارمین‌همایش ملی قرض نیکو که همزمان با سراسر کشور در مشهد با حضور تعدادی از سپرده گذاران صندوق امداد ولایت برگزار شد، بیان کرد: از زمان تاسیس صندوق امداد ولایت در سال ۱۳۹۵، تا به امروز ۱۷۷ هزار سرپرست خانوار از تسهیلات صندوق امداد ولایت بهره مند شدند.
 
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در  حوزه های مختلف اشتغال، مسکن، درمان، جهیزیه و ... در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت پرداخت شده است.
 
وی با بیان اینکه در استان ۳۰ هزار مددجوی مستاجر داریم، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر ودیعه مسکن یکی از موضوعات مهم خانواده های تحت حمایت است.
 
موسوی با اشاره به ۷ هزار بیمار صعب العلاج که ۲۰۰۰ بیمار پوشینه می شوند، گفت: هزینه های درمان و پوشینه بسیار بالا است و در این خصوص کمیته امداد هزینه بالایی را پرداخت می کند که کمک خیرین در حمایت از این بیماران بسیار موثر است‌.
 
وی بیان کرد: ۵۷ هزار دانش آموز و ۴۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحت حمایت کمیته امداد هستند که با حمایت خیرین به این مقاطع بالا دست پیدا کردند.
 
قائم مقام کمیته امداد استان تصریح کرد: ۲۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد  استان هستند که ۱۸۵ هزار خانوار مستمری بگیر هستند.
 
وی گفت: کمک های خیرین در بخش های مختلف برای کمیته امداد دلگرمی و موجب تلاش بیشتر خواهد بود.
 
پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق امداد ولایت خراسان رضوی 
در ادامه حسن جلال با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در سال ۱۳۹۵، بیان کرد: در سال 1402، تعداد ۲۳ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۵۱۶ میلیارد تومان، ار ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۵۰ فقره وام به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان و از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون ۱۷۷ هزار فقره تسهیلات به مبلع ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
مدیر شعب صندوق امداد ولایت در خراسان رضوی با اشاره به افتتاح سپرده در این صندوق، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، حدود ۵۱ هزار و در سال جاری تاکنون حدود ۲۱ هزار 
سپرده افتتاح شده است؛ همچنین سپرده افتتاح شده به صورت غیر حضوری و از طریق شعبه دیجیتال حدود ۷۰۰۰ مورد بوده که در مجموع سپرده های افتتاح شده از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون ۵۴۶ هزار سپرده می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار