اختصاص بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان به تالار مرکزی سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در طول ۱۸ سال ساخت تالار مرکزی سنندج ۷۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد، اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ 19 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایسنا؛ علی‌اصغر دریایی، امروز، ۲۹ مرداد در آستانه گرامیداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: دولت سیزدهم علاوه بر اختصاص اعتبارات ویژه فرهنگی و هنری برای برگزاری برنامه‌ها، اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر داشته است.

وی افزود: در طول ۱۸ سال ساخت تالار مرکزی تنها ۷۷ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه اختصاص داده شد، اما در طول سه سال دولت سیزدهم ۱۳۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: تالار مرکزی سنندج به عنوان اولین‌های مراکز فرهنگی و هنری شهر سنندج در اذهان هنرمندان از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و همین امر متولیان فرهنگی دولت سیزدهم را برای اتمام این پروژه تشویق و ترغیب کرد.

وی ادامه داد: استان فرهنگی کردستان و ظرفیت و توانمندی هنرمندان و فعالان فرهنگی امکانات و فضا‌های ویژه‌ای برای فعالیت ایجاب می‌کند، بر همین اساس اتمام پروژه تالار مرکزی از همان ابتدای استقرار دولت سیزدهم در دستور کار متولیان قرار گرفت.

دریایی با اشاره به پروژه‌های دیگر عمرانی عرصه فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: نهضت پلاتوسازی در استان راه افتاد در شهر‌های سقز، دیواندره، بیجار، مریوان، بانه و به تازگی نیز در شهر قروه پلاتو‌های چند منظوره در دست احداث و اتمام نهایی است.

وی یادآور شد: نگارخانه هنر سنندج که به عنوان فضای هنری در شهر سنندج شناخته شده بود با بهترین شیوه و با استفاده از دیدگاه‌های هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان نوسازی و تجهیز کامل شد.

مدیرکل فرهنگ کردستان در پایان به آخرین تلاش‌های دولت سیزدهم برای نوسازی و تجهیز فضا‌های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت: پلاتوی نمایش و تالار شمشال واقع در مجتمع فجر شهر سنندج نیز در دستور کار، برای نوسازی و تجهیز قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار