آلن دلون درگذشت/ گزارش تابناک از روزهای پایانی مرد جذاب سینما؛ مرگ در «انزوای مجازی»!

رسانه‌های فرانسه از مرگ آلن دلون، بازیگر سرشناس فرانسوی در ۸۸ سالگی خبر دادند. او که با شهرت فراوان و چهره جذاب، اما سالهای پایانی عمرش را خیلی سخت گذراند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ 18 August 2024
به گزارش  تابناک رضوی؛ رسانه‌های فرانسه از مرگ آلن دلون، بازیگر سرشناس فرانسوی در ۸۸ سالگی خبر دادند.
 
این بازیگر ستاره دوران طلایی سینمای فرانسه بود که به خاطر شخصیت سرسختش روی پرده در فیلم های موفقی از جمله سامورایی و بورسالینو شناخته می شود.
 
 
چگونگی مرگ آلن دلون
 
به گزارش تابناک، در بیانیه‌ای که در خبرگزاری فرانسه منتشر شد، آمده است: «او در خانه‌اش در منطقه «دوشی» در حالی که سه فرزندش و خانواده‌اش را احاطه کرده بودند، با آرامش درگذشت». دلون در سال های اخیر در وضعیت نامناسبی قرار داشته و تبدیل به یک منزوی مجازی شده است.
 
انزوای مجازی تقریبا همان انزوای اجتماعی است که وضعیت عدم ارتباط کامل یا تقریباً کامل بین یک فرد و جامعه ایجاد می شود. اما در این مورد اعتیاد به وی به فضای مجازی عامل اصلی بوده و احتمالا اختلالات دیگری را نیز ایجاد می کند.
 
 
مرد خوش چهره سینما
 
دلون که زمانی به عنوان زیباترین مرد سینمایی توصیف می شد، در فیلم های موفق دهه 1960 از جمله پلنگ و روکو و برادرانش بازی کرد.
 
از دهه 1990، حضور او در فیلم به ندرت رشد کرد، اما او در ستون های افراد مشهور باقی ماند.
 
در بیانیه ای از سوی خانواده وی آمده است: «آلن فابین، انوشکا، آنتونی و همچنین (سگ او) لوبو، با تأسف عمیق درگذشت پدرشان را اعلام کردند.
 
آلن دلون درگذشت/ گزارش تابناک از روزهای پایانی مرد جذاب سینما؛ مرگ در «انزوای مجازی»!
 
دافعه های پایانی یک مرد جذاب
 
خبرگزاری رویترز لحظاتی پیش ضمن مخابره خبر مرگ دلون، در توصیف وی نوشت: دلون با چشمان آبی چشمگیر، گاهی اوقات به دلیل ظاهر زیبایش به عنوان "فرانک سیناترای فرانسوی" شناخته می شد، مقایسه ای که دلون دوست نداشت. بر خلاف سیناترا که همیشه ارتباط با مافیا را انکار می کرد، دلون آشکارا به دوستان مخفی خود در دنیای اموات اذعان داشت.
 
در سال 1400 شمسی فرزند آلن دلون، ستاره فرانسوی سینمای جهان به یک شبکه آلمانی گفته بود که پدرش اعلام کرده است انتخاب او، اتانازی یا «مرگ‌ خودخواسته» است که طی آن فرد عامدانه به زندگی خود پایان می‌دهد تا از رنج و درد رهایی یابد.
 
بازیگر قدیمی و سرشناس فرانسوی پیشتر در سال ۲۰۱۸ از علاقه و آمادگی خود برای «ترک این دنیا» گفته بود. او آن زمان در مصاحبه با نشریه‌ای فرانسوی تصریح کرد که «بی هیچ پشیمانی این دنیا را ترک خواهد کرد» چرا که همه‌چیز «الکی است و تنها پول است که اهمیت دارد»
 
آلن دلون همکاری با برخی از نامدارترین کارگردانان تاریخ سینما از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان‌لوک گدار، ژان پی‌یر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۱۹ به پاس یک عمر فعالیت هنری، جایزه افتخاری جشنواره سینمایی کن را دریافت کرد.
تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار