مدیر مرکز نوآوری و علمی دانشگاه آغوزخان ترکمنستان عنوان کرد:

لزوم ارتباط مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر مرکز نوآوری و علمی دانشگاه آغوزخان ترکمنستان گفت: ارتباط مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای دیگر از برنامه‌های این دانشگاه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲ 18 August 2024

کمال حسینی- به گزارش تابناک رضوی، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در رویداد توسعه همکاری‌های علمی، بین‌المللی و آشنایی با حوزه فناوری و تکنولوژی ۲ کشور ایران و ترکمنستان با محوریت دانشگاه اوغوزخان ترکمنستان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی، با اشاره به توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دو کشور ایران و ترکمنستان، گفت: ۴۷۵ شرکت و شش هزار نفر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مشغول به کار هستند.

وی افزود: تمامی شرکت‌های فعال در این پارک، زیرمجموعه مراکز رشد هستند و ۱۰ مرکز رشد و به تفکیک هر حوزه در  پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات متنوع به شرکت‌های عضو پارک، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه تسهیلات و همکاری با شرکت‌ها در خصوص فروش محصولات آن‌ها، از  جمله خدمات پارک علم و فناوری خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی پارک نیز، گفت: در راستای تبادلات بین‌المللی، اقدام به احداث مرکز تبادلات علم و فناوری در کشور قزاقستان کردیم.

اسماعیلی یکی از اهداف پارک علم و فناوری خراسان رضوی را رصد یکسان تمامی زمینه‌های همکاری عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این نشست، تعیین نحوه همکاری و تقویت اکوسیستم نوآوری و رشد آن است و اگر منابع، شبکه‌های موجود و انرژی با هم ترکیب شوند، فرصت فوق العاده‌ای جهت پیشرفت تکنولوژی هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

استقبال از امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور

در ادامه، آخال آکگایف، مدیر مرکز نوآوری و علمی دانشگاه آغوزخان ترکمنستان، با ابراز تمایل به توسعه همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه در حوزه‌های علمی، آموزشی و نوآوری، گفت: همکاری‌های ما می‌تواند به افزایش توانمندی‌های علمی و توسعه فناوری‌های نوین هر دو کشور کمک شایانی کند.

وی با اشاره به توانمندی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در صنایع پتروشیمی، الکترونیک و دیگر حوزه‌ها، افزود: با هدف تقویت همکاری‌های علمی و فناوری و همچنین تبادل دانش و تجربیات بین و پژوهشی، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک با پارک علم و فناوری خراسان هستیم.

مدیر مرکز نوآوری و علمی دانشگاه آغوزخان ترکمنستان، خاطرنشان کرد: دعوت از کارشناسان و دانشمندان کشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار دادیم و از امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور استقبال خواهیم کرد.

آکگایف، گفت: ارتباط مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای دیگر از برنامه‌های ما خواهد بود و به لحاظ مشترکات زیادی که بین دو کشور وجود دارد، امیدواریم زمینه همکاری مشترک بین دانشگاه آغوزخان در حوزه نوآوری و فناوری فراهم گردد.

شایان ذکر است در این رویداد سه روزه علاوه بر معرفی پارک علم و فناوری خراسان، کارگاه آموزشی دانش‌بنیان با هدف بیان مفاهیم دانش‌بنیان و قوانین حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین مذاکرات b2b با شرکت‌ها، بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد پرداخته خواهد شد.

منبع: شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار