نام‌نویسی بیش از ۲۹ هزار سمنانی برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون از این استان در سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 17 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، قدرت الله چتری روز شنبه افزود: ۶۶ درصد افراد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از سمنان مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۹۰۰ تا یکهزار و ۱۰۰ نفر از سمنان برای تشرف به کربلای معلی در سامانه سماح نام‌نویسی می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا اربعین حسینی استقبال از مرز ۳۴ هزار نفر فراتر رود.

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: شهرستان‌های شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار به ترتیب بیشترین افراد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی را بین هشت شهرستان این استان دارند.

به گفته وی، ۳۴ هزار و ۱۱ نفر سال گذشته برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از سمنان نام‌نویسی کردند که پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش استقبال امسال در مقایسه با آیین اربعین سال ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: ۲۲ دفتر حج و زیارت در این استان نام‌نویسی رایگان زائران در سامانه سماح برای تشرف به کربلای معلی را انجام می‌دهند.

چتری ابراز کرد: خدمات اربعین از جمله ارز زیارتی، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس و یا وام‌های زیارتی فقط به زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح پرداخت می‌شود.

مدیر حج و زیارت سمنان با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حسینی هنگام خروج از مرز ایران باید دست کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افراد برای تمدید یا صدور گذرنامه باید به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

زائران اربعین حسینی از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با یکم ماه صفر می‌توانند مسافرت خود را به عراق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز کنند و طبق پیش‌بینی‌ها ارایه خدمات از سوی موکب‌ها تا یک هفته بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار