کاهش محسوس دما در استان سمنان/ بارندگی ۲۱ میلمتری در کالپوش

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۲۱ میلمتری در مناطق شمالی شهرستان میامی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 17 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، مریم خراط‌ها، از کاهش محسوس دما در این استان خبر داد و اظهار کرد: در همین حال در ایستگاه‌های نردین، کالپوش و رضوان شاهد بارش باران در استان سمنان هستیم.

وی از تداوم بارش‌ها در این استان خبر داد و افزود: این سامانه بارشی تا اواسط هفته در استان فعال بوده و انشاالله شاهد بارش‌های بیشتری در مناطق شمالی و مرتفع‌تر استان خواهیم بود.

وی یادآوری کرد: ایستگاه کالپوش طی شبانه روز گذشته با ۲۱.۳ میلیمتر بیشترین بارندگی را در استان پهناور سمنان داشته است. البته بارش‌ها هم‌اکنون در این مناطق ادامه دارد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اضافه کرد: این سامانه کم‌فشار بارشی که از روز گذشته و از سمت غرب وارد استان سمنان شده باعث بارش‌هایی در مناطق شمالی استان شده و به‌مرور نقاط دیگر استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به فعال شدن این سامانه بارشی تا اواسط هفته شاهد وزش باد شدید در مناطقی از استان بوده و همچنین پیش‌بینی می‌شود که شاهد بارش باران و رعد و برق در مناطق شمالی و مناطق مرتفع استان باشیم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از خنک‌تر شدن هوا در این استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر و صبح امروز ۲۷ مردادماه نردین در شهرستان میامی و ایستگاه پرور در شهرستان مهدیشهر با ۱۲ درجه خنک‌ترین مناطق این استان هستند. همچنین حسینان با ۴۱ درجه گرمترین نقطه استان سمنان در ۲۴ ساعت اخیر بوده است.

خراط‌ها در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که دیگر شاهد شدت گرمای هوا همچون چند هفته اخیر در استان نباشیم، اظهار کرد: بدیهی است که دمای هوا نسبت به هفته قبل به طور کاملا محسوسی کمتر شده و ماکزیمم دما به طور متوسط دو درجه و مینیموم آن نیز سه تا چهار درجه خنک‌تر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: البته بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اواخر هفته جاری دوباره شاهد افزایش دمای هوا در مناطقی از استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار