بیش از ۳۴ هزار واحد نامقاوم در خراسان‌جنوبی وجود دارد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۳۴ هزار و ۶۶۳ واحد نامقاوم در خراسان جنوبی وجود دارد
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 11 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایسنا، قاسم تنها، در جمع اعضای خانه مطبوعات خراسان جنوبی ضمن عرض خداقوت به خبرنگاران گفت: اگر تلاش‌های خبرنگاران نبود به طور قطع بسیاری از موارد و مشکلات جامعه مغفول می‌ماند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲۱ فروردین سال ۵۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افتتاح حساب ۱۰۰ امام برای ساخت مسکن محرومین کار خود را آغازکرد، افزود: کار بنیاد مسکن با واگذاری زمین و ساخت مسکن در سراسر کشور شروع شد.
 
تنها افزود: در سال ۱۳۶۶ قانون اساس نامه بنیاد مسکن مدون شد و طرح هادی، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، بازسازی مناطق زلزله زده و سایر به وظایف بنیادمسکن افزوده شد.
 
وی با اشاره به طرح‌های ساخت مسکن در دولت‌های گذشته از جمله مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ادامه داد: وظیفه اصلی بنیاد مسکن واگذاری زمین به مردم و دغدغه مسئولان آن است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زلزله‌های مختلف در استان و تخریب منازل، گفت: با توجه به رسالت بنیاد مسکن، در استان بازسازی منازل تخریب شده انجام شد، اما هنوز ۳۴ هزار و ۶۶۳ واحد نامقاوم در استان وجود دارد. شاخص مقاوم سازی در کشور ۵۴ درصد و در خراسان جنوبی ۶۱ درصد است که ۷ درصد جلو‌تر هستیم.
 
وی با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم سازی واحد‌های ساختمانی توضیح داد: این تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان، ۲۰ ساله و ۵ درصد است و هم اکنون دولت ۱۳ درصد یارانه می‌دهد که تشویقی دولت، برای مقاوم سازی است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون در استان ۴ هزار و ۴۸۰ واحد آسیب دیده از سیل و زلزله را بازسازی کردیم. وی با اشاره به ۹۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، گفت: تمام این روستا‌ها دارای نقشه هستند و بر ساخت و ساز نظارت می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در ۷۴۴ روستا اجرای طرح را شروع شد که ۱۷ درصد از شاخص کشوری جلوتر است و آسفالت‌های معابر روستایی سبب شده در این شاخص پیشرو باشیم.
 
تنها ادامه داد: امسال بنیاد مسکن ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۵۰ میلیارد تومان آن استانی است.
 
به گفته وی، گردشگری روستایی، صدور سند مالکیت برای کاهش دعاوی، استفاده از اسناد به عنوان وثیقه از جمله مواردی است که بنیاد مسکن پیگیری می‌کند.
 
 مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن که نظارت کار‌ها با راه و شهرسازی است ما ۳۱ شهر داریم که آماده سازی سایت‌های مسکن را بنیاد مسکن انجام می‌دهد.
 
وی یادآورشد: از تعداد ۶۱ هزار و ۵۵۷ متقاضی ساخت مسکن، تعداد ۲۹ هزار و ۳۴۳ نفر شرایط اولیه داشتند که ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ۴۰ تومان اولیه واریز کردند و تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر شروع به کار کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار