۱۵۳ مسکن روستایی در مناطق مرزی خراسان جنوبی تحویل شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه خراسان جنوبی گفت: ۱۵۳ واحد مسکونی در پنج روستای مرزی بخش درح این شهرستان احداث و در سال جاری تحویل متقاضیان شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 20 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ محمد نادی افزود: ساخت مسکن روستایی ویژه محرومان در مناطق مرزی درح از سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از تکمیل امسال تحویل مشمولان این طرح شد.

وی با اشاره به سفر استاندار خراسان جنوبی در اسفند سال گذشته به این مناطق گفت: از محل اعتبارات این سفر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی به روستاهای لجونگ و کلاته بلوچ تخصیص یافت که برای اجرای عملیات خاکی، زیرسازی و سنگفرش معابر هزینه شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سربیشه عنوان کرد: این پروژه که شامل عملیات خاکی، جدول گذاری و سنگفرش معابر روستای کلاته بلوچ و لجونگ در مرزی ترین روستاهای منطقه ماخونیک بخش درح شهرستان سربیشه است در زمان حاضر فعال بوده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت عمرانی بنیاد مسکن، در پنج روستای لجونگ، کلاته بلوچ، برق اله، دامدامه و صولابست برای تمامی ساکنان تعداد ۱۵۳ واحد مسکونی (هر واحد ۵۴ متر مربع زیربنا) به صورت رایگان توسط بنیاد مسکن و با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی احداث و تحویل ساکنان شده است.

نادی گفت:️ برای هر متقاضی یک فقره تسهیلات ۲ میلیارد ریالی پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله (که متقاضیان بخشی از تسهیلات را برای ارائه نکردن ضامن و پرداخت قسط نزد بانک عامل سپرده کرده)، ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه، ۲ تن میلگرد رایگان و ۲۰۰ پاکت سیمان رایگان اختصاص یافت.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی در مجاورت کشور افغانستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۷ کیلومتری بیرجند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار