مصرف برق در خراسان جنوبی به اوج رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در هفته‌ای که گذشت بالاترین پیک مصرف برق در استان با بیش ۳۵۵ مگاوات ثبت شد و رشد ۲ درصدی پیک را نسبت به سال گذشته داشت.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ 14 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان؛ مهدی دادگر روز یکشنبه گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا امروز شاهد گرم‌ترین روزهای سال تاکنون هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف برق در کشور و استان رشد غیر متعارف داشته است، اظهار کرد: از تمامی مشترکان تقاضا داریم با صرفه‌جویی حداقل ۱۵ درصدی، ما را در ایام پیک سال یاری کنند.

وی با بیان اینکه شبکه برق کشور مصرف ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاواتی را ثبت کرد، گفت: رشد مصارف در کشور نسبت به سال گذشته حداقل به اندازه مصرف سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد بالایی از مصرف برق را در هفته‌ای که گذشت تجربه کردیم، افزود: امید است شرایط پیش رو را با همکاری همه مشترکان اعم از صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی به خوبی پشت سر بگذاریم و امید داریم با تعطیلی پنجشنبه‌ها شرایط بهتر شود و بتوان شرایط را مدیریت کرد تا پایداری شبکه حفظ شود.

دادگر اظهار کرد: برنامه خاصی برای مشترکان از جمله در بخش کشاورزی اجرا شده و طبق برنامه‌های ابلاغی، برنامه پنج ساعت در روز یا اگر شرایط اضطراری باشد برنامه را به ۶ ساعت افزایش بدهیم که به ازای این همکاری، ۱۹ ساعت برق مصرفی آنها رایگان محاسبه و ساعات مازاد بر پنج ساعت همکاری با پاداش چند برابری محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اگر بتوانند ۸۰ درصد ظرفیت خود را از نیروگاه خورشیدی استفاده کنند از برنامه‌های مدیریت بار یا قطعی که برای چاه‌ها در نظر گرفته شده معاف می شوند که هماهنگی لازم با جهاد کشاورزی صورت گرفته و این فرآیند در شرف تکمیل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اضافه کرد: چاه‌های کشاورزی می توانند با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده از این فضا و فرصت استفاده کنند.

وی گفت: اگر بهره برداران کشاورزی از نیروگاه خورشیدی استفاده کنند، برابر مصوبه ابلاغی در صورت درخواست مازاد برق تولیدی آنها را در ایام گرم سال خرید تضمینی می‌کنیم و در بقیه سال هم تمام برق تولیدی را خرید تضمینی کرده و اگر نخواستند تضمینی بفروشند می‌توانند در تابلوی سبز بورس انرژی، دو برابر خرید تضمینی ما به فروش برسانند که یک فرصت ویژه برای بخش کشاورزی است.

دادگر افزود: همچنین مشترکان صنعتی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی هم اگر در زمان غیر اضطرار یک روز کامل کاهش بار داشته باشند به جای آن می‌توانند از ظرفیت روز جمعه استفاده کنند یعنی تولید را از یک روز داخل هفته به جمعه منتقل کنند و در ایام اضطرار هم نصف روز همکاری دیگر مورد انتظار است که با توجه به ظرفیت خوبی که در بخش مولدین دیزلی دارند و می‌توانند پاداش مولدین دیزلی را دریافت کنند.

وی ضمن قدردانی از همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی تصریح کرد: در بخش صنعتی اگر ۳۵ درصد از ظرفیت خورشیدی استفاده کنند از مدیریت بار معاف می شوند، برای بخش صنعت هم مشوق‌هایی هر ساله داریم که در چهار چوب تفاهم‌نامه از پیش تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: مشترکان اداری استان هم لازم است طبق مصوبات شواری عالی امنیت ملی ۳۰ درصد نسبت به مبنای سال ۱۴۰۰ در داخل ساعت اداری و ۶۰ درصد هم پس از اتمام ساعات اداری کاهش داشته باشند که لازم است، دستگاه‌های اجرایی استان با راه اندازی مولدین دیزلی در ساعت ۱۰ تا پایان وقت اداری، همکاری مضاعفی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار