افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی از روز جمعه

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده شاهد افزایشی نسبی دما (سه تا پنج درجه) در استان خواهیم بود و در چنین شرایطی مدیریت مصرف حامل‌های انرژی مورد توجه جدی مردم باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ 25 July 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ سمیه لطفی در این‌باره افزود: افزایش نسبی دمای هوا که از ابتدای مرداد در استان آغاز شد تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.
 
وی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه، زهان و قاین با کمینه دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان ثبت شد، تغییرات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۳ و ۳۹ درجه بود.
 
کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: دمای ۶ مرکز شهرستان استان در شبانه روز گذشته ۴۰ و بالای ۴۰ درجه ثبت شده است.
 
وی گفت: همچنین با توجه به تقویت گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور در ساعات عصر و شب به ویژه از امروز تا اواسط هفته آینده وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
 
لطفی افزود: در مناطق باد خیز و نیمه شرقی وقوع طوفان گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است و اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی برای این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.
 
وی گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در استان اطمینان داشتن از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، گذاشتن قیم در کنار درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان، صرفه جویی در مصرف آب و برق و استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف با توجه به ماندگاری هوای گرم توصیه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار