سومین شهرک انرژی خورشیدی کشور در خوسف راه‌اندازی می‌شود

فرماندار خوسف گفت: از نظر سپتا، خوسف بهترین نقطه سرمایه‌گذاری برای انرژی خورشیدی در کشور است و با توجه به همین مزیت، سومین شهرک انرژی خورشیدی کشور در این شهرستان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷ 11 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، سید علی حسینی در نشست خبری افزود: شهرک انرژی خورشیدی برای اولین بار در استان خراسان جنویی در این شهرستان ایجاد می‌شود تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان باشیم.
 
وی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای تولید حداقل ۱۵۰ مگاوات برق در این شهرک اظهار کرد: تاکنون زمین احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی اختصاص پیدا کرده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیز صرف این پروژه خواهد شد.
 
فرماندار خوسف پیک مصرف برق این شهرستان را ۱۷ مگاوات اعلام کرد و افزود: از آنجایی‌که مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی باید تا ۳۰ درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی یا نیروگاه اختصاصی تامین کنند احداث این شهرک برای این واحد‌ها بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: با به ثمر رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه سرمایه گذاران به واسطه تامین برق مشکلی نخواهد داشت و در کنار آن پساب فاضلاب بیرجند که قرار است با حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به این شهرستان منتقل شود چالش کمبود آب صنایع و معادن خوسف نیز رفع خواهد شد.
 
حسینی بیان کرد: تا سال گذشته تنها یک پست برق در شهرستان داشتیم که اکنون ۲ پست در حال احداث است و با راه‌اندازی پست ۱۳۲ نزدیک روستای بصیران به زودی تمامی معادن از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه قرار است خوسف به شهرستان گلخانه‌ای خراسان جنوبی تبدیل شود یادآور شد: این شهرستان دارای ۲۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی است از طرفی از زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گلخانه بهره‌مند است که به همین منظور قراردادی با مشاور طرح منعقد شده و به‌زودی عملیات احداث سازه‌ها گلخانه‌ای در سه نقطه پایلوات روستای اکبراباد، سرچاه عماری و روستای اصغریه آغاز می‌شود.
 
فرماندار خوسف افزود: با اجرای طرح شهرک گلخانه‌ای تا ۷۰ درصد مصرف آب کاهش خواهد یافت و کشاورزان می‌توانند آب اضافی را در بازار محلی به فروش برساند که حتی به جرات می‌توان گفت اثرگذاری آن خیلی بیشتر از طرح انتقال آب از دریا به خراسان جنوبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار