استاندار خراسان جنوبی: ریل‌گذاری توسعه خراسان جنوبی با جدیت دنبال شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی بسیار شاخصی در استان آغاز شده که این ریل‌گذاری توسعه باید توسط رسانه‌ها با جدیت دنبال و پیگیری شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 07 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن روز خبرنگار افزود: از خبرنگاران و رسانه‌های استان که در انعکاس دستاورد‌های نظام، دولت و مطالبات و مشکلات مردم پای کار بودند قدردانی می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: علیرغم وجود تحریم‌ها و مشکلات متعدد در داخل کشور، اما شاهد تحول و برنامه‌های مختلف هستیم و نمره دولت سیزدهم در کاهش تورم و رشد اقتصادی بدون نفت بالا است.
 
استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان با توجه به گستردگی و پهناوری آن در سال‌های گذشته دچار یکسری عقب ماندگی‌های زیرساختی بود، اما در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف شاهد جهش و حرکت رو به جلو بودیم.
 
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه راه آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: تامین منابع این پروژه از محل تهاتر نفت اقدام بسیار مهمی بود که در قالب ۱۵ قطعه پروژه در حال اجرا است.
 
قناعت با بیان اینکه نتوانسته‌ایم آنطور که باید دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده را به جامعه منعکس کنیم اضافه کرد: انتظار داریم در دولت چهاردهم رسانه‌ها پیگیر و مطالبه گری داشته باشند تا چنین پروژه‌هایی با شدت و قوت ادامه داشته و در ردیف پروژه‌های راکد قرار نگیرد.
 
وی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از دیگر پروژه‌های مهم و حیاتی این استان کم آب و خشک است، همچنین فاز نخست انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان نیز آماده افتتاح است.
 
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدامات بسیار زیادی به خصوص برای تامین زیرساخت‌های سایت مسکن انجام شد، در دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر افزوده شد در حالیکه در ۲.۵ سال دولت سیزدهم پنج هزار هکتار افزوده شد.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان درمیان گفت: علاوه بر این تعداد زیادی کارخانه راکد و نیمه فعال استان در دولت سیزدهم مجدد به چرخه تولید بازگشت.
 
قناعت ادامه داد: در این مدت شاهد حضور هلدینگ‌های بزرگ در استان بودیم و حوزه اقتصادی موفق به کسب رتبه‌های زیادی در سطح کشور شد، همچنین سرمایه‌گذاری خارجی در استان قوت گرفت و اکنون ۳۱ سرمایه‌گذار خارجی در استان مجوز فعالیت دارند.
 
وی عنوان کرد: ۷۲۰ کیلومتر باند دوم در دولت سیزدهم اجرا شد علاوه بر این، ۴۸۰ کیلومتر راه جدید نیز در شهرستان‌های متعدد در دست اقدام داریم.
 
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از مشکلات خبرنگاران استان گفت: برای حل مشکلات این قشر اگر موانع قانونی وجود نداشته باشد موضوع را در داخل استان پیگیری و به نتیجه می‌رسانیم، اما برخی موضوعات محدودیت قانونی داشته و از اختیار استان خارج است.
 
قناعت اضافه کرد: برای حل دغدغه‌های خبرنگاران با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای در استانداری برگزار خواهد شد، همچنین برای خبرنگاران تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه با شهادت اسماعیل هنیه فضای جهانی دچار یک التهاب شد اظهار کرد: این ترور ناجوانمردانه صورت گرفت و برخی امپراطوری دشمن آن را ضعف جمهوری اسلامی ایران قلمداد کردند و موضوع را به نفع خود و ضرر حوزه‌های امنیتی ما نشان دادند.
 
وی ادامه داد: مگر مسابقه ترور داریم، ترور در منویات و دکترین دفاعی جمهوری اسلامی وجود ندارند و آن را غیر انسانی می‌دانیم گرچه امپراطوری رسانه ناجوانمردانه برخی اتفاقات را به ما چسبانده است.
 
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تحولات جهانی به سمت تقویت جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: در دفاع مقدس بیش از ۵۰ کشور برای سرنگونی ایران به صدام کمک کردند در حالیکه در عملیات تلافی جویانه ایران به اسرائیل نیز هشت تا ۱۰ کشور دنیا به این کشور کمک کردند که تاثیر موشک‌های ایران را کم نشان دهند.
 
وی عنوان کرد: هنوز عملیات خونخواهی و تلافی جویانه شهادت اسماعیل هنیه را انجام نداده‌ایم که شاخص بورس در برخی کشور‌های اروپایی سقوط کرده و نگرانی جدی برای رکود اقتصادی در پی داشته است.
 
قناعت با تاکید بر اینکه جایگاه نظام ما در عرصه‌های بین المللی جایگاه بسیار رفیع و بالایی است یادآور شد: اقتدار جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و ابزار‌های سخت افزاری و نرم افرازی برای تلافی در اختیار کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار