۲۷ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۷۵ شغل از ابتدای تیرماه امسال ایجاد شده که تاکنون ۲۷ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 05 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهار کرد: تعهد اشتغال استان ۹ هزار و ۷۱۲ نفر است، سال گذشته ۱۲۴ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی محقق شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره توسط بنیاد برکت در راستای اشتغالزایی عشایر استان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: در جلسه بعدی عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات رصد خواهد شد و باید بانک‌ها در استان عملکرد معنی‌داری از خود بجا بگذارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از بانک‌های عامل خواست بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات اشتغال داشته باشند و عملکرد خود را در استان تقویت کنند.
 
جعفری عنوان کرد: همه ما باید با همراهی یکدیگر بیشترین جذب تسهیلات اشتغالزایی را داشته باشیم در صورت وجود تسهیلات شناور از آن هم نهایت بهره را ببریم.
 
وی تصریح کرد: باید دستگاه‌های نظارتی استان در خصوص کم‌کاری برخی دستگاه‌ها نظارت جدی داشته باشند تا پاسخگویی لازم را داشته باشند.
 
جعفری تاکید کرد: باید ۲۵ درصد تسهیلات استان به بخش تعاون خراسان جنوبی اختصاص یابد و در این زمینه تمام دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.
 
وی با تاکید بر صحت سنجی اشتغال استان، اظهارکرد: در ۱۰ روز آینده صحت سنجی مجددی در زمینه اشتغال خراسان جنوبی انجام خواهد شد و به متولیان ابلاغ خواهد شد.
 
جعفری عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها ثبت اشتغال پایینی دارند، پس در جلسه آینده، اشتغال ایجاد شده خود را ثبت کنند و همچنین وضعیت اشتغال خود را ارتقا دهند.
 
وی با تاکید براینکه همه مکلف هستیم که به مردم خدمت کنیم، بیان کرد: هر یک از ما در هر پستی باید خدمت خود را به نحو احسن به مردم انجام دهد و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کوتاهی در خدمت به مردم حق الناس است پس تکلیف همه ما است که نسبت به حقوق مردم نهایت اهتمام و پاسخگویی لازم را داشته باشیم، کم کاری هر کدام از ما مسئولان ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم از راه‌اندازی ۲ کارگاه هوش مصنوعی در استان خبرداد و گفت: یک کارگاه با اعتبار مجموعه فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به زودی راه اندازی خواهد شد.
 
حسن کامرانی‌فرد افزود: همچنین قرار است یک کارگاه دیگر براساس مصوبه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در استان راه‌اندازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار