ایجاد ۵۰۰ هزار شغل خانگی از ماموریت‌های کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از ماموریت‌های کمیته امداد، ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار شغل خانگی در کشور است که ۵۰ درصد آن می‌تواند غیر مددجو باشد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ 02 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، سید مرتضی بختیاری شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با شرکت‌های معدنی شهرستان طبس افزود: این دستورالعمل در دولت سیزدهم به کمیته امداد ابلاغ شد و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: صندوق اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) فعال است و امسال به همه استان‌ها ابلاغ شده تا بانوانی که طرح اشتغال دارند را حمایت کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اهمیت بازاریابی در چرخه اشتغال، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه در سال جاری به استان خراسان جنوبی خبر داد.

وی درخصوص خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان گفت: برای جشن خودکفایی شاخص‌هایی مانند تغییر دهک، مدت دادن برای وام‌ها و بالا بودن میزان درآمد از مصوبه قانون کار را داریم.

بختیاری همچنین گفت: در خراسان جنوبی ۳۷۱ قبول شده کنکور و ۴۱۰ نخبه داریم که قابل توجه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دومین روز از سفر خود به خراسان جنوبی روز گذشته ضمن بازدید از چند طرح در شهرستان بشرویه، از نمایشگاه توانمندی‌های فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت شهرستان طبس هم بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید طی نشستی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی، روسای کمیته امداد شهرستان‌های طبس، عشق آباد و دیهوک و رئیس شورای زکات شهرستان طبس مسائل و دغدغه‌های جامعه هدف این مناطق را مطرح کردند.

دیدار با تعدادی از خانواده‌های مددجو در قالب طرح مفتاح‌الجنه و بازدید از طرح کارفرمایی (خانه سالمندان) از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کمیته امداد به طبس بود.

بختیاری در نخستین روز سفر به خراسان جنوبی، چهارشنبه دهم مرداد بازارچه تولید و عرضه احسان در بیرجند را افتتاح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار