معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

 غرق شدگی چهارمین رتبه مرگ در سنین زیر ۱۴ سال/ باید و نبایدهای شنا کردن را بدانید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در غرق شدگی چهارمین رتبه مرگ در سنین زیر ۱۴ سال را داریم، شهروندان بایدها و نبایدهای شنا کردن را بشناسند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ 01 August 2024

 ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مرگ‌و‌میر ناشی از غرق شدگی در کشورهای کم درآمد و متوسط اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برای حفاظت از نسل‌های آینده و پاسداری از سیاست‌های جوانی جمعیت، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های متعدد و منابع آبی موجود در استان کرمانشاه و از طرفی گرمای شدید هوا، استفاده شهروندان از منابع آبی به خصوص سراب‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدها را اجتناب ناپذیر کرده که در روزهای اخیر، شاهد مرگ تعدادی از همشهریان در اثر غرق شدگی بوده‌ایم.

 وی با بیان اینکه مرگ‌های ناشی از غرق شدگی قابل پیش بینی است، عنوان کرد: هرگز کودک خود را تنها یا تحت مراقبت کودک دیگری در آب یا اطراف آن رها نکنید.

 وی ادامه داد: برای آموزش شنا به کودکان خود اقدام کرده و حتماً در مکان‌هایی اقدام به شنا کنید که نجات غریق و تجهیزات کافی در دسترس باشد.

 شکیبا تشریح کرد: به علائم هشدار دهنده اطلاعیه‌های رهاسازی آب و سیلاب و همچنین شرایط آب و هوایی توجه نمایید و هرگز شب‌ها در مکان‌های آبی پرخطر شنا نکنید.

 وی اضافه کرد: اگر هنگام شنا احساس گرفتگی در عضله داشتید، فوراً از آب خارج شوید و قبل از شنا از مصرف الکل، مواد روانگردان و داروهای خواب آوراجتناب کنید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن سراب‌ها، استخرهای کشاورزی، استخرهای ورزشی و رودخانه‌های متعدد، هر ساله مواردی از غرق شدگی رخ می‌دهد؛ بنابراین اطلاع رسانی به مردم در خصوص پیشگیری از غرق شدگی و آگاهی از روش‌های احیا پایه، بسیار ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار