پرداخت ۵۶۰ میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران گلستانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: مرحله دوم پرداخت پول گندمکاران این استان آغاز شد و تا کنون ۵۶۰ میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان گلستانی واریز شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 01 August 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از تسنیم؛ روح‌الله مهری اظهار داشت: امسال شرایط متفاوتی را در تولید و خرید تضمینی گندم تجربه کردیم و رکورد خرید دولتی این محصول در استان شکسته شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شده که حدود دو برابر بیشتر از خرید دولتی این محصول در سال گذشته است.

وی افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول بالغ بر هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود و امروز نیز مرحله دوم واریزی‌ها به حساب کشاورزان آغاز شد.

مهری بیان داشت: امروز مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندمکار گلستانی واریز شده است و پیگیری‌های ما برای پرداخت مابقی طلب گندمکاران استان نیز ادامه داردو امیدواریم روند پرداخت پول محصول خریداری شده از کشاورزان تسریع شود.

استان گلستان دومین تولیدکننده گندم در کشور است که سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ درصد تولید این محصول استراتژیک را در کشور برعهده دارد. امسال نیز گلستان بعد از خوزستان بیشترین سهم تولید گندم کشور را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار