۸۳ درصد جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت گلستان خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: ۸۳ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۷ نفری زیر پوشش این اداره کل در استان، خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 29 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا؛ سیدمحمد حسینی روز دوشنبه  اظهار کرد: بیشتر جمعیت بیمه شده توسط این اداره کل در مناطق روستایی و ۲۴۷ هزار و ۲۴۰ نفر از بیمه شدگان در ۴۰ محله کم برخوردار سکونت دارند و در مجموع ۵۸ درصد جمعیت گلستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص پراکندگی پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد این اداره کل، گفت: برای ارایه خدمات درمانی به افراد زیرپوشش بیمه سلامت در گلستان هزار و ۲۶۳ قرارداد بسته شده و حدود ۷۰ درصد از موسسه‌های طرف قرارداد، در گنبد و گرگان قرار دارند.

حسینی افزود: دسترسی به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در تمامی شهرستان‌ها یک نیاز ضروری بوده و باید بیش از گذشته تلاش شود در این حوزه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا خدمات هرچه بهتر به افراد زیر پوشش ارایه شود.

استان گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد که حدود ۴۷ درصد از این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار