اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی اشتغال را یکی از زمینه‌های مهم توانمندسازی مددجویان تحت پوشش برشمرد و گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی برای توانمندسازی مددجویان به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال ارتقا یافت که تخصیص این میزان اعتبار به اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی کمک شایانی کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶ 31 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایرنا؛ علی‌محمد قادری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مردمی با مددجویان تحت پوشش بهزیستی گلستان با اشاره به رویداد ظرفیت‌سازی اجتماعی و نشست صمیمی در ۵۰۰ محله هدف اظهار کرد: در این دیدارها، مراجعه‌محوری از سوی سازمان بهزیستی برای مردم در مناطق هدف صورت می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی از افتتاح فاز نخست سامانه اشتغال خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی در این امر اهتمام جدی داشته و پارسال در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر انتخاب شد.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه مسکن در مدت ۱۸ سال برای ساخت حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکن تسهیل‌گری انجام داد، یادآور شد: تسهیل‌گری برای ساخت مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی به ۵۰ هزار واحد مسکونی رسید و در حال حاضر نیز ۴۵ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت است.

وی از برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی افراد معلول در بیش از ۴۶ دستگاه اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: این آزمون برای اولین بار در دنیا و در کشورمان برگزار شد و براساس آن افراد معلول و دارنده مدرک کارشناسی تا دکتری توانستند در آزمون‌های فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هفته گذشته پاسخ آزمون استخدامی افراد معلول اعلام شد، تصریح کرد: در این آزمون، چهار و ۳۰۰ نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد.

قادری بیان کرد: آن دسته از مددجویان تحت پوشش بهزیستی که علاقه‌مند به فعالیت در مشاغل و کسب و کار خصوصی باشند از طریق اعطای تسهیلات و افراد علاقه‌مند به استخدام در دستگاه‌های اجرایی براساس توانمندی و ملاحظات قانونی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: حدود هشت میلیون نفر از افراد معلول و بانوان سرپرست خانوار در حوزه‌های مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار