تولید ۹۰۰ مگاوات برق در گلستان/مصرف ۴ برابر شد

مدیرعامل شرکت برق گلستان با اشاره به هشدار مصرف برق در استان گفت: از حدود هزار و ۶۰۰ مگاوات برقی که در شرایط اوج بار در استان مصرف شده است حدود ۹۰۰ مگاوات در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ 28 July 2024

به گزارش «تابناک گلستان»؛ سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهارداشت: در روز‌های اخیر گرمای بالای ۴۰ درجه را در استان تجربه کردیم و در برخی روز‌ها نیز رطوبت هوا به شدت افزایش پیدا کرد و مصرف برق نیز رشد زیادی یافت.

مدیرعامل شرکت برق گلستان گفت: در شرایط عادی مصرف برق استان روزانه ۴۰۰ مگاوات است، اما ما در استان طی روز‌های اخیر هزار و ۸۵۴ مگاوات برق مصرف کردیم و این افزایش چهاربرابری مصرف، فشار مضاعفی را برای تامین برق وارد کرده است.

وی با یادآوری قطعی‌های ۷ و ۸ ساعته برق در استان گلستان طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیان داشت: دولت سیزدهم تلاش زیادی کرد تا ناترازی مصرف برق را کاهش دهد و در سال ۱۴۰۱ با ۱۰۰ اقدام، سال ۱۴۰۲ با ۱۴۰ و امسال با ۱۸۰ اقدام، تلاش کرد تا با اورهال نیروگاه‌ها، تعمیرات بموقع خطوط و دیگر اقدامات به تامین پایدار برق در کشور دست پیدا کند.

موسوی گفت: از حدو  هزار و ۶۰۰ مگاوات برقی که طی اوج بار در استان مصرف شده حدود ۹۰۰ مگاوات شامل ۵۰ مگاوات از محل مولد‌های پراکنده و ۸۵۰ مگاوات از طریق نیروگاه علی‌آبادکتول تامین می‌شود و بقیه آن از استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گیلان تامین شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برای مدیریت مصرف کاهش و تغییر ساعت کاری ادارات است. همچنین ادارات موظف هستند در ساعت کاری ۳۰ درصد و بعد از ساعت اداری حدود ۶۰ درصد مصرف را کاهش دهند.

موسوی با اشاره به نصب کنتور هوشمند برق در حدود ۷۰ درصد ادارات استان ادامه داد: برق ادارات پرمصرف را تا سه بار قطع می‌کنیم و در صورتی که مصرف را مدیریت نکنند، قطعی را اعمال می‌کنیم. در بقیه ادارات نیز  کارشناسان ما مراجعه می‌کنند و اگر پرمصرف باشند برق آنها قطع می‌شود و با تعهدات بالاترین مقام آن اداره وصل خواهد شد.  

وی گفت: براساس قانون ادارات باید در مدت ۴ سال ۲۰ درصد نیاز برق خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند و اگر موفق به این کار نشوند برق مصرفی آنها با تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار